Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Tryggkredit tar KREDITUPPLYSNING vid uttag när man är kund!

stor varning för dessa !
Blir du godkänd för ett lån hos dem och deras kontokredit så tar de en NY KREDITUPPLYSNING varje gång du använder krediten !!!!
funderar på om det är lagligt faktiskt ? Nån som vet?

Beviljat dom kunder ens? Hur många FF har du nu idag?

Det är klart de är lagligt, lugna ner dig.

Nån som fått Tryggkredit med en del speltranssktioner och många Bisnode förfrågningar

stor varning för dessa !
Blir du godkänd för ett lån hos dem och deras kontokredit så tar de en NY KREDITUPPLYSNING varje gång du använder krediten !!!!
funderar på om det är lagligt faktiskt ? Nån som vet?
Jösses. Ja. Det är lagligt. Swedbank kan ta upplysning på dig varje år om dom önskar om du har lån där..

Tryggkredit har alltid gjort så, hade dem för 5-6 år sedan och redan då tog dem en bisnode vid varje uttag…

Jag vet att amex tog UC på mig flera gånger i början när jag fick mitt kort. Som tur är var dom inte synliga.

Finns någon mer som har detta som rutin. Kommer dock inte på det riktigt vem det var.

Finns någon mer som har detta som rutin. Kommer dock inte på det riktigt vem det var.
GF Money har jag för mig gjorde detta vid varje uttag när jag hade dom för ett par år sedan. Vill minnas att varje uttag var en form av ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp