Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trustbuddy stängt - Pengar saknas

Läs det här:http://www.svd.se/lurad-kund-trustbuddy-har-inte-sagt-nagot
När en Trustbuddy-kund anmält att man inte längre velat låna ut pengarna som finns på kontot, har mjukvaran ändå i det dolda lånat ut pengarna och på så vis har bolaget tagit del av avgifter och räntor – som utlånaren annars skulle fått.

Flera av Trustbuddys låntagare har problem med att betala tillbaka. I dagsläget har lån för motsvarande 200 miljoner kronor gått vidare till inkassobolag för indrivning, varav många är äldre lån.

I skrivande stund är 300 miljoner kronor utlånat. Bolaget saknar samtidigt 44 miljoner som borde finnas på kundernas konton. Vad som nu händer med de pengar som kunder lånat ut mot sin vilja är oklart.
OBS! Detta har skett under den gamla ledningen.

Läs det här:http://www.svd.se/lurad-kund-trustbuddy-har-inte-sagt-nagot
När en Trustbuddy-kund anmält att man inte längre velat låna ut pengarna som finns på kontot, har mjukvaran ändå i det dolda lånat ut pengarna och på så vis har bolaget tagit del av avgifter och räntor – som utlånaren annars skulle fått.

Flera av Trustbuddys låntagare har problem med att betala tillbaka. I dagsläget har lån för motsvarande 200 miljoner kronor gått vidare till inkassobolag för indrivning, varav många är äldre lån.

I skrivande stund är 300 miljoner kronor utlånat. Bolaget saknar samtidigt 44 miljoner som borde finnas på kundernas konton. Vad som nu händer med de pengar som kunder lånat ut mot sin vilja är oklart.
OBS! Detta har skett under den gamla ledningen.
Oj, vilka summor! :/

Har varit uppenbart att det funnits enorma problem hos Trustbuddy om man följt tråden på Flashback där det finns massor av folk som inte får tillbaka sina pengar, som nonchaleras av företaget och som väntar i månader innan några pengar syns. Som det står i Svenska Dagbladet ligger 200 miljoner kronor även i gamla lån, där kunder inte kan betala tillbaka. Jag själv är en av dessa så jag vet. 100 miljoner är utlånade i icke förfallna lån och 44 miljoner är försvunna.

Intressant det här och att en ny ledning tar tag i det hela. Lär vara rörigt värre och många tror definitivt inte att dom någonsin kommer få igen sina pengar om man läser Flashback-tråden.

Riktiga klåpare och svin dom som bedrivit denna regelvidriga verksamhet under så lång tid som drabbat både långivare och låntagare i stora antal.

Men jag kom att tänka på en sak, folk måste ju ändå betala tillbaks sina lån så så kommer de ju in pengar till investerarna, eller vem tar dom pengarna?

FINANSINSPEKTIONEN GRANSKAR YTTERLIGARE FEM BOLAG PÅ SAMMA MARKNAD MED KORT VARSEL!!

Efter oegentligheterna i Trustbuddy flaggar Finansinspektionen för en granskning också av de fem andra företagen. Dessa bolag är Lendify, Sparlån, Savelend, P2P Sverige och Lendlink

”Med det facit vi har nu från Trustbuddy så kommer vi att titta närmare även på dessa fem bolag”, säger Johan Terfelt.

Hur snabbt kan en sådan granskning ske?
”Det kommer ske med kort varsel. Vi kommer inte dröja länge med att kontakta även dessa bolag. Det viktiga är att säkra så att konsumentskyddet upprätthålls", säger han.

Man vill kontrollera så inte fler bolag på samma marknad lurar sina kunder.

Finansinspektionen, FI, vill kontrollera så att inte fler peer to peer-lånebolag lurar sina kunder.

Bland annat Lendify och Savelend kommer också kontaktas av Finansinspektionen.

http://breakit.se/artikel/1575/efter-trustbuddy-harvan-fi-ska-granska-ytterligare-fem-bolag

Men jag kom att tänka på en sak, folk måste ju ändå betala tillbaks sina lån så så kommer de ju in pengar till investerarna, eller vem tar dom pengarna?

Det saknas 44 miljoner som är spårlöst borta, av investerarnas pengar.

Man har även fulat sig med äldre förfallna lån. Där har man lagt nytt kapital man fått in i gamla dåliga lån för att kunna lägga om krediter med dåligt utfall.

Vad händer om man har xx.xxx kr som ligger hos VK, deras inkasso.
Ska jag avvakta och betala och hoppas på att jag slipper? Ligger på bevakning typ.

Har du en befintlig avbetalningsplan så ska du väl fortsätta betala på den annars om du bryter en pågående plan kan de skicka din skuld till kfm.

Vilka var Trustbuddys gamla ledning som fuckade upp?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp