Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Trustbuddy kronofrogden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tjena, har 10 öppna lån på 500kr och alla dem har ändrats till 695kr efter 14 dagar, alltså 6950kr sammanlagt och jag tänker låta detta gå in i fogden eftersom har ekonomiska besvär, hur mycket blir det i ränta med allt om man släpper in den i kronofogden i 1 år? t.ex.(betalar den 25 feb 2014) Har ej varit hos fogden eller nåt sånt förut.

Förläng alla lån i 30 dagar för 950 kr, kanske ser ljusare ut då, bättre än att hamna hos fogden.

De har eget inkasso och så har de Intrum

håller med ovan. släpp dem inte till kfm. förläng eller avtala med inkasso

Vad jag har förstått så kan man inte ansöka om Trustbuddys eget inkasso förrän lånen är förlängda 5 gånger, men du kan ju alltid prata med dem eller maila dem. De har blivit mycket lättare att prata med nu sedan de införde regeln att lånen måste lösas på något sätt sen man förlängt 5 gånger. Annars kan du ju släppa dem till Intrum men det brukar vara dyrare än genom Trustbuddy själva mer kostnader och kortare period att återbetala på. Att släppa dem till KFM är inget alternativ än så länge förrän du provat inkasso. Du kan hamna i en mycket värre sits än du är nu och det kan bli mycket, mycket dyrare.

Släpp allt till kronis, jag gjorde det, trustbuddy vill ha nu ca 13000 kr. De kommer att få dem om ca 5 -6 år eftersom jag har släppt allt till kronis, har löneutmätning och behåller 13500 kr per månad plus hela min sambos lön och nu lever jag normalt utan stress och massa räkningar och utan att betala massa höga räntor till ockrare.

Du tycker alltså det är bättre att släppa allt till KFM och få betalningsanmärkning i 3 år som förstör allt för mycket istället för att lösa allt med inkasso eller avbetalningsplan Hos Trustbuddy. Du kallar Trustbuddy för ockrare men det var de tydligen inte till att börja med eftersom du sökte och fick lån hos dem. Jasg kan förstå att i vissa fall måste man släppa till KFM om det inte finns någon annan utväg. Men jag anser att det finns det i detta fall person i fråga måste ialla fall prova med avbetalningsplan eller inkasso innan det går till KFM.

Jag vill inte ha massa skit råd!

Jag har tagit mitt beslut och vill gärna ha en betalanings anmärkning så det blir slut med lånadet. NU TILL MIN FRÅGA:

Hur mycket kommer det att kosta om jag släpper in den 1 år i kfm?

Du kallar vår hjälp skitråd vi försöker hjälpa dig komma så billigt undan som möjligt förstår du inte att du får en betalningsanmärkning i 3 år inte 1år som du tror. Men eftersom du inte vill ha vår hjälp tycker jag att du kan ta reda på saken själv ring KFM så får de berätta för dig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp