Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tror ni att jag kan göra det här?

Hej Alla.. Först ber jag om ursäkt för min dåliga svenska.
Jag kommer från ett annat land och bor i Sverige för 5 år.
Det var som att jag blinkade sen fick jag över 500,000 skulder på grund av spel.
Nu betalar jag över 10 000 kr per månad med olika lån.
Jag har läst mycket i det här forumet om man först måste fokusera på små lån med hög ränta.
Jag vet inte hur kan jag bli av med dem snabbt eftersom efter alla utgifter (räkningar och mat).
Jag har cirka 2000 kr kvar. Ska jag spara dem eller använda det för att betala extra till smålån? Jag tjänar 28000 per månad före skatt. För att vara ärlig är jag rädd.
Jag är här helt ensam i Sverige. På något sätt I fucked up. Jag har läst så många historier här som ger mig inspiration och fortsätter.

Nu är jag på spelpause. Jag avbokade onödiga utgifter och Jag vill bli skuldfri i en dag.
Min plan är att försätta betala allt som det är. Sedan när UC är under 2. Jag kommer att försöka få en bättre ränta på de kollektiva lånen.

Jag hoppas verkligen att jag kan göra det här. Jag är rädd men jag är klar med fuck up my life.

Hur gammal är du?

Vilket land är du ifrån? Varför det är relevant är för att jag funderar utifrån inkomsten, 28.000 innan skatt kanske i Norge,Danmark,Tyskland eller dylikt hade kunnat vara 40.000 och med lägre skatt = amortera snabbare på dina lån krediter?

Vilket land är du ifrån? Varför det är relevant är för att jag funderar utifrån inkomsten, 28.000 innan skatt kanske i Norge,Danmark,Tyskland eller dylikt hade kunnat vara 40.000 och med lägre skatt = amortera snabbare på dina lån krediter?

Jag är 36 år och kommer från Kina. Jag flyttade till Sverige på grund av förhållandet och det slutade väldigt dåligt för 2 år sen. Efter det var jag in a dark place. Nu känner jag mig äntligen som jag själv igen och insåg vad jag gjorde mot mig själv.

Då är det kanske svårt att skaffa jobb i Kina.

Men skulle du kunna extraknäcka med något och amortera snabbare? Jag kan tex tänka mig att privatlärare i kinesiska borde vara mer än eftertraktat.

Ja, jag vet. Jag är jättedåligt att lära... men jag ska leta efter nånting att tjäna extra pengar snart men jag hinner inte på grund av mitt jobb. Jag har börjat att försöka fixa mitt problem precis förra veckan och gjorde riktigt budgetering. Jag hade undvikit dem för en lång tid. Nu accepterar jag att det kommer bli svårt.

Först, jag tycker din svenska är fantastisk för endast 5 år i Sverige!
Du har spärrat dig på spelpaus, jättebra, du kanske även kan söka dig till samtalsgrupper tex via kommunen (gratis) så du har stöd nästan dygnet runt om du får ett spelsug och hittar ett kryphål
3. Helt min personliga åsikt, vet inte totala beloppen på smålånen men pratar vi kanske mellan 5-20.000 totalt skulle i alla fall jag betala in 2000:- på den med högst ränta om du kan istället för att spara, så den försvinner snabbt. När den är borta har du +2000:- över varje månad som du kan betala på nästa.

det finns andra kloka här som tycker tvärtom, bra att ha en buffert om något händer, helt rätt också!

bor du i tex hyresrätt där allting dyrt ersätts vid haveri, tex kyl/frys behöver bufferten kanske inte vara lika stor

det kommer att ordna sig, var inte orolig!

Skriv gärna vilka lån du har och till vilken ränta. Vilket betyg du har på UC samt hur många förfrågningar du har där så kan vi kanske hjälpa dig bättre! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp