Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tro det eller ej.. men jag har hamnat i skiten (igen)

Ni som vet hur jag har lyckats bli skuldfri. Har haft en tråd här... Men nu sitter jag här i skiten och med en värre situation. Jag blev av med körkort, jobb, fick ett belastningsregister.. och skulder samt skatteskulder på detta... Jag skäms så oerhört mycket och allt jag har kämpat för att bli fri... I onödan. Även om ingen av er känner mig så skäms jag över detta. Mitt liv är över för gott.....

Lätt för mig att säga kanske även om jag också kämpat dagligen med skulder, att bli skuldfri, spelberoende osv i 9 år så har jag inte samma situation som du..

Men…det låter inte alls kul, men jag tror inte alls det är kört för dig. Livet är bara kört om man faktiskt bestämmer sig för det. Har du en gång tagit dig till målet som du ju verkade ha gjort tror jag absolut att det inte är omöjligt att göra det igen!

Men uppförsbacken dit är brant, kanske brantare än någonsin? Det vet nog bara du.
Det allra sämsta du kan göra är att ge upp, tro mig. Det kommer inte bli bättre, mer befriande eller någonting utan bara bli värre.
Ger du upp helt kanske du aldrig igen kan/orkar hitta ett nytt jobb, blir av med boende, socialt med mera (förvisso vet jag inte hur det ser ut för dig där på den fronten men du fattar).
Ingenting att skämmas för, men nu startar en process att hitta vägen tillbaka till ljuset igen, fastna inte i skiten nu ännu mer.
Du grejar det här ska du se. Viktigaste och första steget kanske är att gå och prata med någon psykolog eller liknande. Det kan då mycket väl lätta för dig och på så vis kanske du orkar ta dig upp på hästen lättare igen.
Kämpa!

Senast ändrad:
Sätt dig med penna och papper och gör en plan för att komma på banan igen. Skriv ner allt du behöver göra för att få tillbaka körkortet, hur länge du behöver vänta tills pricken för belastningsregistret försvinner, hur du ska göra för att få ett nytt jobb. Skriv ner delmål du kan göra för att få dig på rätt kurs. Och viktigaste av allt: HÅLL PLANEN!

Jag blev misshandlad av min man i Nov, flydde utan en krona på fickan till min syster 30 mil bort, dagen efter jag kom dit satte jag mig med en plan, sålde mina guldsmycken jag hade, betalade bort de värsta småskulderna jag hade med pengarna jag fick när jag pantade guldet, sökte jobb och utbildning, kom in på utbildningen 1 månad senare, nu pluggar jag, har ny pojkvän som är helt fantastisk, min ekonomi är i fas igen och livet är mycket bättre just nu.
Ge aldrig upp!

Du har klarat det en gång och även om det känns mörkt nu så kommer du att fixa även detta. ❤️

Ni som vet hur jag har lyckats bli skuldfri. Har haft en tråd här... Men nu sitter jag här i skiten och med en värre situation. Jag blev av med körkort, jobb, fick ett belastningsregister.. och skulder samt skatteskulder på detta... Jag skäms så oerhört mycket och allt jag har kämpat för att bli fri... I onödan. Även om ingen av er känner mig så skäms jag över detta. Mitt liv är över för gott.....
Tråkigt att höra.
Hur gammal är du nu? 5 år sen ditt inlägg, är du 28 nu?
Du är fortfarande väldigt ung. Du har hela livet framför dig och det är inte kört.

Jag har inte hamnat i samma sits som dig men vet hur det känns att man kämpat med något och så hamnar man i samma skit igen särskilt med skulder. Det känns verkligen som man gjort allt i onödan. Men det är inte så, du kommer ta dig upp. Du har varit en stor motivation för många här inkl mig själv, så du fixar detta bara du tror på dig själv denna gång.

Hur mycket skulder handlar det om?
Kräver din bransch/jobb att man behöver blankt från belastningsregister? I regel är ju inte belastningsregister något hinder för att få jobb, sålänge man inte ska jobba med barn, inom vården m.m.
Men som ovan skrivit, skriv ner en plan och jobba emot det. Du fixar det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp