H
Hopplöst.
Gäst
Poäng: 0
Vill bara tacka för kvaliteten i det här forumet! Har varit spelberoende sen jag var minderårig, lyckats alltid hålla mig flytande och tro det eller ej lyckats vinna miljonbelopp hela 3 gånger. Det mesta jag hade på mitt konto var 4.8 miljoner, helt skuldfri och ynka 20 år. Idag är jag 22 år med skulder på ca 600 000. Inte riktigt orkat räkna ihop dom allt. Har två lån på på 100 000 vardera vars ränta ligger på 8.3 respektive 16 %. Resten är smålån mm med en genomsnitts ränta på säkert 39% Och om man börjar räkna alla avgifter landar den genomsnitts räntan säkert på 100%. Värsta är egentligen inte att jag förlorat pengar utan allt ljug och skammen. Hade lovat mig själv och min familj att jag skulle ordna upp allt och var väldigt nära. Har suttit och betalat 30-50 000 i månaden och haft tillfälliga lösningar flera månader. Behövt hållt mig flytande till april då min UC skulle vara helt ren och jag skulle söka två Samlingslån på 300 000 vardera. Har en helt okej inkomst. Tyvärr fick jag en uppsägning eftersom det var andra gången jag fick varningen(kom ikapp första gången). Detta betydde att jag fick en missbrukad kredit, även om jag skulle göra upp en avbetalningsplan. Det betyder adjöss Samlingslån och Hej kronofogden. Snubblade tyvärr på mållinjen. Var knappt 2 månader kvar tills man fick lite sinnesro. Skulle vilja skylla allt på låneföretagen som lånar ut till ockerpriser till desperata eller spelbolagen som låter 19 åriga göra insatser på 300 000 på enskilda händer på baccarat, poker och roulette utan att ifrågasätta förän man nästan inprincip förlorat allt. Men i slutändan ligger ansvaret hos mig. Det har jag förstått och jag tar konsekvenserna. Rätt eller fel har jag valt att avsluta allt ändå om det sårar folk i min närhet. Jag tror i långa loppet är det nog bäst så, kommer annars nog bara återfalla förr eller senare ändå om jag hade lyckats lösa allt. Jag tackar för motiveringen jag fått genom all läsning och hoppas resten av er klarar er igenom alla extremt tuffa perioder. Adjö för mig och än en gång, tack för motivationen jag fick!
Bara aldrig mer spel!