Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tredskodom - någon som vet hur länge dessa finns i ens belastningsregister?

Fick en dom 2015, undrar hur länge denna kommer synas på tex Lexbase. Kan man göra något för att ta bort? :D

Fick en dom 2015, undrar hur länge denna kommer synas på tex Lexbase. Kan man göra något för att ta bort? :D
Om du går på polismyndighetssidan då kan du se vilka tider gäller för visa brott. Oftast försvinner den efter 5 år men grova brott tar längre tid(10 år).Du kan inte göra någonting att ta bort den. Bara gilla läget.

Det är inget brott utan pga en tvist. Förstod inte riktigt vad jag höll på med när jag var som mest skuldsatt och testade metoden "vinna tid mot KFM genom att motsäga sig skulden", förstod inte vad det skulle innebära om det gick vidare till domstol och en dom. Jag har sökt på polisens hemsida och andra men har inte hittat svaret...

Det är ingenting att bryr sig om. Det är offentlig handling och det försvinner efter 5 år tror jag. Om du vill se vad det står begär en utdrag. Du måste skriva ut och fylla in blankett på polisens hemsida. Efter en vecka kommer brevet med uppgifterna.

Det är inget brott utan pga en tvist. Förstod inte riktigt vad jag höll på med när jag var som mest skuldsatt och testade metoden "vinna tid mot KFM genom att motsäga sig skulden", förstod inte vad det skulle innebära om det gick vidare till domstol och en dom. Jag har sökt på polisens hemsida och andra men har inte hittat svaret...
Det kallas begäran ur belastningsregistret.

Hittade informationen nu. Tydligen så gallras tvistemål efter 20!!! år :(

Hej,

Du måste lära dig skillnad på brott- och civilrätt..

Tredskodom är raka motsatsen till brottmål. Du kan bli stämd 1000 gånger och få 1000 tredskodomar, det resulterar fortfarande inte i att du hamnar i något belastningsregister

Lexbase samlar alla sorts domstolshandlingar. Ponera att din granne drar dig till rätten pga för högt staket och det avgörs i rätten, då hamnar du där.

...eller att du är i en hyrestvist med din f.d hyresgäst som inte betalde i tid och hennes betalskyldighet fastställs i rätten -- men ditt namn förekommer i handlingarna -- resulterar detta i att du hamnar på lexbase.

Nej jag vet att jag inte finns i belastningsregistret. Men att hamna på lexbase och att det inte gallras bort först efter 20 år suger också. Lexbase kommer ganska högt upp på en googlesökning på ens namn.

Kanske använde ordet belastningsregister fel, men något register finns man ju på nu och många år fram.

Nej, inte mer än allmända domstolshandlingar från respektive domstol, inga "register"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp