Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om privatlån hos Santander

Är det helt klarlagt att dessa ta UC?
Någon som har erfarenheter av ansökan hos dessa.

Santander

Hej,vet inte säkert om de tar UC ! Det jag vet är att man måste ha en årsinkomst på minst 150 000kr. Jag mailade och frågade dem om det,då jag tyvärr bara har 140 000kr/år så sket det sig att söka där...Tänkte inte då på att fråga var de tog upplysningen.De var mycket snabba i svar på mail och de hoppades kunna hjälpa mej med ett lån vid ett senare tillfälle,så det är aldrig fel att kontakta dem innan en ev ansökan om man är osäker på nåt!

Kan bekräfta att dom tar UC .... Sökte nyss, avslag och en kreditupplysning tagen!..

Vet en som sökte 50.000kr och hade 3 frågor hos UC och kredit betyg "Bra" på Minuc. ca 300k i inkomst och ganska mycket blancolån. Det blev avslag svar direkt på skärmen efter två sekunder, de tog UC. Så dessa är nog inte så enkla. Fick sedan lån hos annan aktör tror det var via Lendo.

Sökte själv, preliminärt godkänd.... är det klart då tror ni eller ...

Olle.

Olle om du läser bakåt i den här tråden så blev thah också preliminärt godkänd men fick senare avslag så det är ju inte 100% säkert att allt är klart för dig. Men jag håller en tumme och hoppas på det bästa för dig.

Jag har fått handlingarna nu så jag blev beviljad :)

När får man besked?

Hej!

Jag och min sambo ansökte tillsammans om ett lån på 250.000:- den 5 maj, det har nu gått ca 10 arbetsdagar och vi har ej ännu fått något definitivt besked om lånet beviljades eller ej, vi blev dock preliminärt godkända vid ansökan via hemsidan.

Såg att det tagit ca 10 arbetsdagar för en annan att erhålla låneförhandlingar.

Hur lång tid kan det ta egentligen?

Mvh, Andreas

puffar lite

Vi valde precis Santander, ett stort lån över 300t beviljat på 12 år, via Lendo. Hur snabba är de med skuldebrevet? Det verkar vara ett seriöst företag, vi har fått en effektiv ränta på 5.o8% vilket var bättre än vår vanliga bank dessutom, men är ändå lite oroliga eftersom Santander är helt nya för oss.
Fast månadsavgift.. ingen som upplevt att de ändrat sig sedan hoppas jag? Alltid olustigt innan skuldebrevet kommer så man får se vad som står svart på vitt. har ju hört om ändrade villkor när det väl kommit.. men så ska det väl inte vara via Lendo väl?

Tacksam om någon kan ge lite feedback på Santander och gärna deras proocedur. Mest att vår fantastiskt bra ränta verkligen är spikad och inte bara ett lockbete. Stod ju inget om att de ville ha in någon komplettering eller nåt.

Tack på förhand!!!!

uppdatering

Tänkte bara säga att Santander var toksnabba med utbetalningen... dock hade de krav på att man skulle lösa lån för en viss summa som de ville lösa men efter att ha lämnat över ett av alla smålån så fick vi pengarna på kontot och kunde själva lösa resten sen samt göra vad vi ville med pengarna. Första månaden drogs lite mer men även om räntan är rörlig så verkar det vara rätt stabilt med samma månadskostnad... vi är dock väldigt observanta på detta (dåliga tidigare erfarenheter från rörlig ränta). Kommer avi varje månad trots autogiro.

Hoppas det var någon som fick hjälp av detta... som sagt otroligt snabb handläggning och utebetalning! Skuldebrevet kom samma dag via mailen och någon dag senare via posten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp