Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom hoppade väl över det. Tyvärr märker jag ibland att jag kan sitta för 3e året i rad och prata med samma person igen och den här gången ska dom ta tag i saker. Igen.

Suck e allt ja får fram... :( för min första tanke e likväl att man kan inte ”dra alla över en kam”... :(
Jaja, ja antar att ja får hem en uträkning på utmätningen inför första dragningen...
Snart e väll ja den som cyklar runt & letar pantflaskor... :oops:

Senast ändrad:
Suck e allt ja får fram... :( för min första tanke e likväl att man kan inte ”dra alla över en kam”... :(
Jaja, ja antar att ja får hem en uträkning på utmätningen inför första dragningen...
Apropå pantflaskor, det finns väldigt många som samlar pant här i min stad...men jag tänker speciellt på en person som min far kände...700kr om dagen slet han ihop:)cyklade överallt inom stan o utanför, fräsch blev han oxå, o vältränad :D

Du hade ju pratar med kundservice, dom brukar skriva en notering om det. Jag kan ju tycka att det verkar overkill att ringa och prata om exakt samma saker en vecka eller 2 senare, det borde bli ungefär samma svar

Du hade ju pratar med kundservice, dom brukar skriva en notering om det. Jag kan ju tycka att det verkar overkill att ringa och prata om exakt samma saker en vecka eller 2 senare, det borde bli ungefär samma svar

Ok...i get it... ja tänkte inte på att dom antecknade det vi pratade om...då jag ringde om ett specifikt ärende...men visst, hon frågade mig om mina skulder, hur ja tänkte framgent, söka skuldsanering el ej, etc... :)

...men du, mitt brev om redovisning av inkomst/utgifter kom ju mig tillhanda förra fredagen...kan ja ta för givet att liknande brev kom min arbetsgivare tillhanda i samma tidsperiod?!
Vår HR har nämligen inget sagt till mig, så ja e lite undrandes...

Stålbadet ligger nu framför mig, men vet Ni vad, mina vänner ?
Det känns BRA ! Vill bara få dokumentet som visar svart på vitt vad jag får behålla av min lön...sen ”chillar” jag... :)

Apropå pantflaskor, det finns väldigt många som samlar pant här i min stad...men jag tänker speciellt på en person som min far kände...700kr om dagen slet han ihop:)cyklade överallt inom stan o utanför, fräsch blev han oxå, o vältränad :D

:D:D Mmm, men i min stad är det minsann inga fräscha folk som cyklar runt & samlar flaskor... de e mest avdankade alkisar, etc... :eek: men ja kanske kan vända trenden :D:rolleyes:

Ok...i get it... ja tänkte inte på att dom antecknade det vi pratade om...då jag ringde om ett specifikt ärende...men visst, hon frågade mig om mina skulder, hur ja tänkte framgent, söka skuldsanering el ej, etc... :)

...men du, mitt brev om redovisning av inkomst/utgifter kom ju mig tillhanda förra fredagen...kan ja ta för givet att liknande brev kom min arbetsgivare tillhanda i samma tidsperiod?!
Vår HR har nämligen inget sagt till mig, så ja e lite undrandes...

Stålbadet ligger nu framför mig, men vet Ni vad, mina vänner ?
Det känns BRA ! Vill bara få dokumentet som visar svart på vitt vad jag får behålla av min lön...sen ”chillar” jag... :)

Om dom jobbar som jag fick dom brev samtidigt.

Får anta att idag kom min sista fulla lön in på kontot... Alla fasta och löpande räkningar betalda, inkl en slutreglering av en iPad om 4000kr som jag köpte via ett erbjudande hos Comhem...

Har likväl 18000kr kvar på kontot... nu snabbt bort till bankomaten och ta ut merparten av dessa, för om ja hade jobbat på KF, så hade ja checkat bank kontot hos en geldenär på just lönedagen...

Nä vänner, jag VILL göra rätt för mig, men tänker likväl stoppa dessa sista pengar i madrassen för ”regniga dagar”... samt till oförutsedda kostnader som det inte tas hänsyn till vid löneutmätning... :)

Flera månaders väntan för löneutmätning lät konstigt. Lagt beslut på personer idag som fått första utslaget i slutet av juli typ

Fick delgivningskvittot igår som jag lyckades slarva bort direkt, så klart. Ringde in och lämnade muntligt. Gothia har tydligen inte begärt nått mer än att jag ska bli delgiven. Nu känner jag faktiskt att jag skiter i dom och fokuserar på att betala det jag kan av allt annat. Hon jag pratade med sa att det var "nog ingen skillnad" i att få skuldsanering med eller utan löneutmätning och att "alla lånar in i det sista för att lösa sin situation" innan skuldsanering så nya lån var inget att bekymra sig över. heh. Hon lät lite mer chill än andra jag pratat tidigare.

Flera månaders väntan för löneutmätning lät konstigt. Lagt beslut på personer idag som fått första utslaget i slutet av juli typ

Kan Du inte ”chilla litta”... ta litta fler kaffe pauser... Man har ju alltid hört att myndigheter är litta långsamma, så måste just Du på värsta myndigheten EVER (för mig asså) bevisa motsatsen... :oops::eek::rolleyes: för här verkar allt gå i ett rasande tempo juuuuu... :confused:

Kan Du inte ”chilla litta”... ta litta fler kaffe pauser... Man har ju alltid hört att myndigheter är litta långsamma, så måste just Du på värsta myndigheten EVER (för mig asså) bevisa motsatsen... :oops::eek::rolleyes: för här verkar allt gå i ett rasande tempo juuuuu... :confused:

Många är nog långsamma. Inte jag:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp