Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du skulle nog väntat tills efter den 27e att lämna in uppgifterna, eller hade du ett senaste datum som va igår?
Ja precis den 16/8 var sista dagen att lämna in uppgifterna enligt pappret KFM skickade hem. Ringde in och frågade, annars tog de ett beslut på uppgifterna de hade då.

Ja precis den 16/8 var sista dagen att lämna in uppgifterna enligt pappret KFM skickade hem. Ringde in och frågade, annars tog de ett beslut på uppgifterna de hade då.
Jag är bara lekman, men efter ha läst alla trådar här på forumet så ligger du starkt i riskzonen för att få augustilönen utmätt.
Ping @Lasseman

Som jag förstår det så är den utredningen klar en minut efter att KF öppnat ditt svarsmail med dina uppgifter.
Okej tack. KFM ringde upp mig förut och ville se ett avtal om att jag betalar betalar 4000 i hyra som inneboende till min kompis. Sa att vi inte har något avtal, (han låter mig bo där för att vara snäll, han vet om min situation). Så kvinnan jag pratade med skulle återkomma om jag behövde skicka in ett avtal. Så verkar ju inte som att beslut är fattat ännu.

Förlåt om jag verkar dum osv med mina frågor. Men allt detta är nytt för mig och känner skam att jag är hos KFM.

Okej tack. KFM ringde upp mig förut och ville se ett avtal om att jag betalar betalar 4000 i hyra som inneboende till min kompis. Sa att vi inte har något avtal, (han låter mig bo där för att vara snäll, han vet om min situation). Så kvinnan jag pratade med skulle återkomma om jag behövde skicka in ett avtal. Så verkar ju inte som att beslut är fattat ännu.

Förlåt om jag verkar dum osv med mina frågor. Men allt detta är nytt för mig och känner skam att jag är hos KFM.
Jag är i precis i samma situation, allt är nytt för mig också, ångesten är total, väntar på mitt brev nu där jag ska inkoma med uppgifter, det är bara dagar kvar.

Jag är bara lekman, men efter ha läst alla trådar här på forumet så ligger du starkt i riskzonen för att få augustilönen utmätt.
Ping @Lasseman
Okej tack. Då får man ställa in sig på det då. Hade hoppats på att det skulle bli först i september, för att kunna få bort några innan resten går till KFM. Men extrajobbet jag hade i sommar, på ett annat ställe kanske jag får behålla då. KFM frågade inte om det alls och har inte sagt något heller, är nu i augusti jag ska få lön för det. Var i en annan stad och kommun, än där jag bor. Får hoppas på det iaf.

Inte säkert att dom hinner dra augustilönen. Det beror på när arbetsgivaren gör lönerna och skickar vidare fil till bank för utbetalning. Skulle gissa att det gått iväg, eller gör närmsta dagarna utan att jag vet vad du jobbar med.

Jag är i precis i samma situation, allt är nytt för mig också, ångesten är total, väntar på mitt brev nu där jag ska inkoma med uppgifter, det är bara dagar kvar.
Väntan är jobbig, innan man har besked. För sen vet man ju vad man har att gå efter. Kvinnan på KFM var trevlig och sa att 9900 var den summan de hade räknat ut då. Men blir lägre med 4000 om mitt avtal med vännen för hyra inte gills.

Kollar kronofogden konton så att man betalar 4000 varje månad i hyra till min vän osv. Eller hur funkar allt det?

Väntan är jobbig, innan man har besked. För sen vet man ju vad man har att gå efter. Kvinnan på KFM var trevlig och sa att 9900 var den summan de hade räknat ut då. Men blir lägre med 4000 om mitt avtal med vännen för hyra inte gills.

Kollar kronofogden konton så att man betalar 4000 varje månad i hyra till min vän osv. Eller hur funkar allt det?
Det är mer kunskap än vad jag besitter att svara på, finns säkert någon med bättre kunskap här i forumet.

Inte säkert att dom hinner dra augustilönen. Det beror på när arbetsgivaren gör lönerna och skickar vidare fil till bank för utbetalning. Skulle gissa att det gått iväg, eller gör närmsta dagarna utan att jag vet vad du jobbar med.
Hoppas hoppas. Jobbar inom vården och vet att den 17 är den dagen som de kontroll kör månadens jobb. Dvs den 16 är sista dagen att lägga in om man har ändrade tider och övertid.

Jag får lön för den månaden som är, så det jag jobbat nu i augusti får jag den 27. OB för augusti kommer nästa månad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp