Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej, men frågan är på ett vis relevant ändå då du inte får äga en bil för vilka summor som helst även under en skusan.

När jag fick inledande 2020 tror jag gränsen var på 28.900 eller 29.800 kr.
Jo det förstår jag. Dock ägde jag bil för betydligt högre summa. Men det var bil med förbehåll, alltså den var som säkerhet för lånet så lånet var undantaget saneringen o jag fick ta själv från förbehållsbeloppet för att betala på lånet. Hade försökt sälja men det gick inte m mindre än förlust o bil behövde jag hur som helst för jobbet.

Siffror kring 30kkr har spekulerats i tråden relativt frekvent.
@Lasseman kanske kan bekräfta/dementera siffrorna.?
Eller kanske en länk till KFM's regler kring detta?

Siffror kring 30kkr har spekulerats i tråden relativt frekvent.
@Lasseman kanske kan bekräfta/dementera siffrorna.?
Eller kanske en länk till KFM's regler kring detta?
Är ett rättsfall, 60% av ett prisbasbelopp, ca 29 i år. 31 nästa år

Hej.
Har 19 olika lån på ca 500.000, varav 150.000 nu har gått till KFM. Har fått brev om löneutmätning och lämnade igår in uppgifter om hyra och inkomster. Hur lång tid brukar det sedan ta för ett beslut om utmätning? Kommer det igång redan på lönen som kommer den 27 denna månaden?

Hade tänkt ta så mkt av lönen jag kan och betala av en massa små smslån och sen låta resten gå till KFM. Strunta i de avbetalningarna på stora lån och lägga pengarna på de skulder jag kan få bort direkt, har jobbat extra i sommar så har 14.000 extra pengar att lägga på lån att få bort. OM nu inte KFM tar min lön ditekt denna månaden, för då får allt gå till KFM. Då jag inte kan betala några lån när jag har löneutmätning.

Har en bra lön på ca 22.000 ut varje månad och är inneboende med hyra på 4000. Men har lån som min pappa står som medsökande på, som måste betalas varje månad oavsett utmätning 2000kr, samt kreditkort hos min bank 2500 kr varje månad. Dessa kan inte gå till KFM, så vet inte hur jag ska klara mig.

Hej.
Har 19 olika lån på ca 500.000, varav 150.000 nu har gått till KFM. Har fått brev om löneutmätning och lämnade igår in uppgifter om hyra och inkomster. Hur lång tid brukar det sedan ta för ett beslut om utmätning? Kommer det igång redan på lönen som kommer den 27 denna månaden?

Hade tänkt ta så mkt av lönen jag kan och betala av en massa små smslån och sen låta resten gå till KFM. Strunta i de avbetalningarna på stora lån och lägga pengarna på de skulder jag kan få bort direkt, har jobbat extra i sommar så har 14.000 extra pengar att lägga på lån att få bort. OM nu inte KFM tar min lön ditekt denna månaden, för då får allt gå till KFM. Då jag inte kan betala några lån när jag har löneutmätning.

Har en bra lön på ca 22.000 ut varje månad och är inneboende med hyra på 4000. Men har lån som min pappa står som medsökande på, som måste betalas varje månad oavsett utmätning 2000kr, samt kreditkort hos min bank 2500 kr varje månad. Dessa kan inte gå till KFM, så vet inte hur jag ska klara mig.

Varför måste du betala på kreditkortet? Med dom där höga summorna lär du ju knappt ha några pengar kvar.

Varför måste du betala på kreditkortet? Med dom där höga summorna lär du ju knappt ha några pengar kvar.
För att min pappa står på kortet, han har inte möjlighet att betala det. Betalar inte jag så kommer de kräva honom på pengarna istället. Så jag känner att jag inte ha något val än att betala den sura summan på 4500 kr varje månad. Har inte så mkt andra omkostnader varje månad, men kommer bli tufft. Vad ska man göra annars, finns ju inget.

Hej.

Du skulle nog väntat tills efter den 27e att lämna in uppgifterna, eller hade du ett senaste datum som va igår?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp