Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag börjar förstå den komplexa "algoritmen" KF utgår ifrån, känsla, indikation och övriga för tillfället avgörande saker som leder till vilka beslut som tas.
Inga beslut fattas slumpmässigt, men personalens kompetens och motivation styr hur djupt en utredning genomförs.

Inga beslut fattas slumpmässigt, men personalens kompetens och motivation styr hur djupt en utredning genomförs.
Sånt kallas slump eller godtycke här. Du kommer lära dig så småningom:)

Så det är c.a 3 mån från efter man delgivit ?

Bilagor

• CE595AD8-FA07-4DCA-96A6-0793D444AB8F.jpeg
    CE595AD8-FA07-4DCA-96A6-0793D444AB8F.jpeg
    203.7 KB · Visningar: 13
Återkommer till en vanlig men ändå mycket oklar fråga:
Med tanke på att man behöver en bil till jobbet för att kunna jobba.
vad tror ni är ett rimlig pris för en bil man kan äga så att kfm inte utmäter den vid eventuell utmättning och så man får behålla den för att pendla mellan jobb och hem.
Jag kan välja bilar för 20-30 tusen kronor men de kommer oftast med dolda fel och brister tex start fel, motor fel osv och med tanke på löneutmätning och existens minimum scenario så har man inte råd med att hålla på att laga den heller.
jag har mycket hemska erfanheter av skrott bilar så jag vill undvika hamna där igen och därför undrar jag om man skaffar en bil av värde någonting 50-70 tusen, tror ni att det är rimligt?
även gamla bilar från 2006-2008 nu för tiden kostar runt 50k.
Någon av egen erfarenhet som har lyckats behålla bilen vid utmätning?

Senast ändrad:
vad tror ni är ett rimlig pris för en bil man kan äga så att kfm inte utmäter den vid eventuell utmättning och så man får behålla den för att pendla mellan jobb och hem.
Jag kan välja bilar för 20-30 tusen kronor men de kommer oftast med dolda fel och brister tex start fel, motor fel osv och med tanke på löneutmätning och existens minimum scenario så har man inte råd med att hålla på att laga den heller.
jag har mycket hemska erfanheter av skrott bilar så jag vill undvika hamna där igen och därför undrar jag om man skaffar en bil av värde någonting 50-70 tusen, tror ni att det är rimligt?
Då din fråga verkar gälla Löneutmätning och inte Skuldsanering borde du kanske ställa frågan här: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/tråden-om-löneutmätning.7154/

Varför frågar du detta i en tråd om skuldsanering?

Skuldsaneringen gör ingen utmätning. Därav hänvisningen.
Nej, men frågan är på ett vis relevant ändå då du inte får äga en bil för vilka summor som helst även under en skusan.

När jag fick inledande 2020 tror jag gränsen var på 28.900 eller 29.800 kr.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp