Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ingenting som går fortare för kfm med kivra, allt är likadant för handläggarn. Själva redogörelsen kommer fram direkt istället för efter ett par dagar, men det som ska till arbetsgivaren går per post oavsett.
Tänkte att på 4-5 år kan ju mycket hända med hanteringen, även denna myndighet måste väl få effektivare system.
Personligen tycker jag att det är bra att det går snabbt, lika bra att får det gjort…

Tänkte att på 4-5 år kan ju mycket hända med hanteringen, även denna myndighet måste väl få effektivare system.
Personligen tycker jag att det är bra att det går snabbt, lika bra att får det gjort…

Ja det görs nya och system förbättras. Rutinerna för löneutmätning är desamma

För min del hände ingenting från juli till januari så det är tydligen väldigt olika

Löneutmätningen går snabbt, tyvärr…
Hur lång tid har det gått från ej betald skuld till att lämna inkomstuppgifter? Har du släppt fina skulder?

Försöker svara alla här så det inte blir så många inlägg. Angående mina skulder är 5 bekräftade med beslut om återbetalning. Samt någon till på gång. Å beloppen just nu ä hiskeliga 970k. Jag anade att kommande lön var tyvärr förlorad. Dagen skulle ju komma men man ä ju aldrig beredd. Har ändå haft några "gratis" månader pga all fördröjning.

Sen jag började släppa skulder har det dröjt många månader till denna dag. Kanske 8? Men då är det en nekad skuldsaneringansökan inkluderad

När släppte du dina skulder?

Syns ja, men sitter det en handläggare och kollar just honom varje månad? Plingar det till i något system?
Oxå alltid varit nyfiken på hur handläggare på KFM arbetar rent praktiskt. Har de med egna klienter o kollar konton etc varje månad? Annat? Ingen har nånsin kontaktat mig inför el under utmätning (pågår ff) eller kollat nåt (tror jag inte iaf eftersom jag vissa månader har mkt mer än vad förbehållsbeloppet medger (fr fonder/stiftelser lite extra lön mn).

Oxå alltid varit nyfiken på hur handläggare på KFM arbetar rent praktiskt. Har de med egna klienter o kollar konton etc varje månad? Annat? Ingen har nånsin kontaktat mig inför el under utmätning (pågår ff) eller kollat nåt (tror jag inte iaf eftersom jag vissa månader har mkt mer än vad förbehållsbeloppet medger (fr fonder/stiftelser lite extra lön mn).

Konton kollas som regel när man startar utredning bara.
Man har inte egna klienter, även om vissa handläggare tycker att dom har det. Man har uppgifter att hantera som roterar, en vecka kanske jag inte gör annat än hantera post och lägger löneutmätning på folk som inte svarat. Nästa vecka är jag ute och letar egendom, och ytterligare annan vecka hanterar jag avhysningar

Om sista dagen att lämna in uppgifter om min inkomst är tex idag 6 juli, har jag då fram till kontorstid 16-17, eller fram tills midnatt eller kan jag lämna in den imorgon lunch tid eller har handläggaren redan använt schablon belopp då?

Om sista dagen att lämna in uppgifter om min inkomst är tex idag 6 juli, har jag då fram till kontorstid 16-17, eller fram tills midnatt eller kan jag lämna in den imorgon lunch tid eller har handläggaren redan använt schablon belopp då?
Svårt att svara på, vill du ha ett korrekt beslut så bör du besvara förfrågan.

Det går inte veta i förväg. Det kan bara bli mer krångel av att inte svara i alla fall..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp