Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Några frågor: har skulder på 1.1 miljon som jag tänker släppa nu för det går omöjligt runt längre i månaden. Kommer väl få löneutmätning framöver räknar jag såklart med. Jag tillsammans med sambo äger lägenhet värde 1.3 miljoner och har lån på 1 miljon jämt på den. Äger också bil värd 80k. Kommer kronofogden isåfall göra beslag på både bil och lägenhet? Om jag ska plugga i höst vad händer då med alla skulder? Läggs dom på is tills jag har en lön igen och utmätningen börjar på nytt ? Angående lägenheten bor vi hyfsat billigt ca 7k i månaden och hade vi tagit en motsvarande hyresrätt hade kostnaden legat ca 2k dyrare i månaden vet inte om det har någon betydelse ?
Det är övervärdet på lägenheten som brukar vara det som avgör. I ert fall 200000 kr.
Bilen kan säkert vara av intresse vad jag läst så är gränsen vid 20-30000 kr men det är säkert flytande precis som allt annat i kfm världen.

Märkligt att ingen vet om dom drar pengar direkt till lönemätning efter man har fått brev om dom ska undersöka vad har för inkomst och utgifter. Så jävla nervös, för jag betalar ju redan allt till räkningar, då kommer dom sabba precis allting. Jävla krf.

Du kan ju ta ut alla pengar du har, då har dom ingenting att ta från kontot iaf.
Allting går redan till räkningar. Jag är skitnervös att dom ska börja ta för då är allting varit meningslöst att jag har betalat av i flera månader då kommer dessa bli anmärkningar samt att pengar som redan har betalat in så kommer värdet försvinna eftersom alla företag verkar vilja ha mer än själva skulden oavsett.

Nej det är inte mycket att dra ut på nu.. du får kontakta inkassobolagen och be dom återkalla målen, då tar det stopp.
Redogörelsen har koppling till löneutmätning, och den väntas tiden in för. Utmäta går dock bra innan eftersom det inte är löneutmätning
In princip alla är Gothia och dom är inte samarbetsvänliga. Nu kommer jag får en drös nya skulder om KRF tar mina pengar. Det är förjävligt att man inte kan samarbeta när man håller på att betala av.

Märkligt att ingen vet om dom drar pengar direkt till lönemätning efter man har fått brev om dom ska undersöka vad har för inkomst och utgifter. Så jävla nervös, för jag betalar ju redan allt till räkningar, då kommer dom sabba precis allting. Jävla krf.
Jag förstår inte riktigt, vad är det kronofogden gjort för att förstöra något nu?

Jag förstår inte riktigt, vad är det kronofogden gjort för att förstöra något nu?
Jag fick en lapp hem om att dom ska gör utmätning på min lön. Men alla mina pengar går redan till att betala av räkningar så jag inte får ännu mer skulder. Nu kommer alla dessa pengar jag har betalat redan tappa allt sitt värde då företagen skiter i vad jag redan betalat in och begär ännu mer pengar från kronofogden.

Jag fick en lapp hem om att dom ska gör utmätning på min lön. Men alla mina pengar går redan till att betala av räkningar så jag inte får ännu mer skulder. Nu kommer alla dessa pengar jag har betalat redan tappa allt sitt värde då företagen skiter i vad jag redan betalat in och begär ännu mer pengar från kronofogden.

Eh, det låter ju som dom gjort precis det dom ska göra. Dom går ju in och gör löneutmätning pga att du inte betalat för dig och då gör kronofogden det med tvång, att du ev har andra avbetalningar får dom inte ta hänsyn till.
Dom förstör inget, dom gör det dom ska.

Eh, det låter ju som dom gjort precis det dom ska göra. Dom går ju in och gör löneutmätning pga att du inte betalat för dig och då gör kronofogden det med tvång, att du ev har andra avbetalningar får dom inte ta hänsyn till.
Dom förstör inget, dom gör det dom ska.
Du fattar ju inte, deras taktik kommer bidrar till ännu mer skulder. Det här sättet är inget bra sätt för folk att bli av med skulder. Målet måste väl ändå vara att folk ska bli av med skulderna inte få ännu mer.

Du fattar ju inte, deras taktik kommer bidrar till ännu mer skulder. Det här sättet är inget bra sätt för folk att bli av med skulder. Målet måste väl ändå vara att folk ska bli av med skulderna inte få ännu mer.
Vilken revolutionerande upptäckt du har gjort. Mejla din lokala representant i riksdagen och lägg fram ditt banbrytande förslag.

Vilken revolutionerande upptäckt du har gjort. Mejla din lokala representant i riksdagen och lägg fram ditt banbrytande förslag.
Och vilken dryg jävla människa du verkar vara. Va fan gör du här egentligen kan man fråga sig förutom att spy galla över folk som mår dåligt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp