Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Precis och all post går inte genom Kivra längre + att dom lär fundera varför man får lägre lön osv.
Ja det är lika bra att berätta :) jag tyckte det var jättejobbigt att berätta om kronofogden för mina föräldrar , men en enorm skillnad nu ! Dessutom hjälpte dom mig att ta bort ett lån till Handelsbanken på 303k ! Som jag betalde jämte utmätningen ! Oftast kommer det något positivt ut från det med !

Jag tycker faktiskt inte partnern blir så värst inblandad om jag ska vara helt ärlig :)
Ok, jag skrev i mitt första svar att jag var osäker men jag trodde att man kollade på boendekostnader etc vilket gör att den andre blir inblandad. Jag kanske tänker fel. Dock borde det vara svårt att undanhålla utmätning för den man bor med, iaf under längre tid antar jag.

Planerar att berätta snart. Har fått utslag på 12000, enligt Alektum får jag ingen avbetalningsplan nu men kan betala in så mycket jag kan när jag kan då de väntar på utredning från kronofogden. Vad händer om jag betalar in halva nu - blir det utmätning av tillgångar eller löneutmätning på resterande belopp?

Min brukar med komma in till kronofogden väldigt fort ! Däremot denna månaden så kom den in idag ! Så det kommer nog
Hur lång tid från att ni skrev på började löneutmätningen ?
Måste fråga: jag har fått ”Brev fr kronofogden” via Min myndighetspost. D är info om skuld att betala. Men är det detsamma som delgivning för jag får aldrig nån papperspost att skriva på o skicka in..,

Nog
Ok, jag skrev i mitt första svar att jag var osäker men jag trodde att man kollade på boendekostnader etc vilket gör att den andre blir inblandad. Jag kanske tänker fel. Dock borde det vara svårt att undanhålla utmätning för den man bor med, iaf under längre tid antar jag.
Måste fråga: jag har fått ”Brev fr kronofogden” via Min myndighetspost. D är info om skuld att betala. Men är det detsamma som delgivning för jag får aldrig nån papperspost att skriva på o skicka in..,
Då är det tyvärr redan skuld hos kronofogden ! Skuld att betala innebär att du redan fått utslag . Alltså blivit delgiven . Har du inte skrivit på något ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp