Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag har haft löneutmätning i ca 1 år och det har fungerat hur bra som helst, pengarna har alltid kommit in till kronofogden 22-25 varje månad beroende på när i veckan lönen kommer. Men jag bytte jobb och denna månaden fick jag min första lön (25/3) och jag kan se på lönespecen att arbetsgivaren gjort avdrag men det har fortfarande inte kommit in till kfm, jag ringde dem förut och hon jag pratade med sade att arbetsgivaren oftast betalar in den sista varje månad. Är det någon som har koll på hur det ligger till? Vill verkligen inte ha något trubbel/strul med detta.
Min brukar med komma in till kronofogden väldigt fort ! Däremot denna månaden så kom den in idag ! Så det kommer nog

Kan man bestrida sina betalningsföreläggande ihop om att fördröja eller finns det något annat man kan göra förutom att inte bekräfta mottagen delgivning?
Behöver mina skattepengar... men kommer nog inte klara mig till 5 Juni utan att signera detta och antadligen börja löneutmätning.
Vill då inte att de ska röra mina skattepengar :c

Något man kan göra för att förhindra detta?

Du
Kan man bestrida sina betalningsföreläggande ihop om att fördröja eller finns det något annat man kan göra förutom att inte bekräfta mottagen delgivning?
Behöver mina skattepengar... men kommer nog inte klara mig till 5 Juni utan att signera detta och antadligen börja löneutmätning.
Vill då inte att de ska röra mina skattepengar :c

Något man kan göra för att förhindra detta?
Du kan ju vänta med att skriva på , varken jag eller sambon skrev inte på ! Och tog 2,5 månad innan dom kom och ringde på ! Öppnade inte dörren , då lägger dom en lapp att dom sökt dig ! Sen efter det kan du delge dig ! När kom föreläggande ?

Du

Du kan ju vänta med att skriva på , varken jag eller sambon skrev inte på ! Och tog 2,5 månad innan dom kom och ringde på ! Öppnade inte dörren , då lägger dom en lapp att dom sökt dig ! Sen efter det kan du delge dig ! När kom föreläggande ?
Dom har SMSat mig idag gällande detta varpå jag svarat att jag mottagit mejlet.... så kanske var lite dumt.

Det äldsta föreläggandet är från december 2021.
Kan man på något sätt fördröja ytterligare? ca 1.5 månad?

Funderar på att avvakta med att signera eller besvara att jag inte alls fått mejlet som jag trodde.

Jag är inte folkbokfförd där jag bor för stunden, har en boxadress och börjar mitt jobb på Måndag.

Ja då är nog risken stor att dom försöker komma till ditt jobb , men som du säger är det ett helt nytt jobb så tar det ju lite tid !

Ja då är nog risken stor att dom försöker komma till ditt jobb , men som du säger är det ett helt nytt jobb så tar det ju lite tid !
Ja men det är ju så jag tänker, jag är inte bokförd där jag bor för stunden så de kan ju inte "hitta mig" .
Börjar nytt jobb på Måndag,
Visserligen pluggar jag men det är på distans.

Så finns ju inget sätt de faktiskt kan "hitta mig" och delge mig tänker jag

Så funderar på att vänta ut tills Början av maj ?
Ska även till skatteverket idag och fylla i blankett för tidigare utbetalning av skatteåterbäring, och ange begravningskostnader som anledning,..
Någon annan anledning som är garanterad att de godkänner? :D Behöver dessa pengar

Ja men det är ju så jag tänker, jag är inte bokförd där jag bor för stunden så de kan ju inte "hitta mig" .
Börjar nytt jobb på Måndag,
Visserligen pluggar jag men det är på distans.

Så finns ju inget sätt de faktiskt kan "hitta mig" och delge mig tänker jag

Så funderar på att vänta ut tills Början av maj ?
Ska även till skatteverket idag och fylla i blankett för tidigare utbetalning av skatteåterbäring, och ange begravningskostnader som anledning,..
Någon annan anledning som är garanterad att de godkänner? :D Behöver dessa pengar

Är det pigga delgivare kan dom lyckas hitta folk ändå. Men mycket talar för att du kan klara dig en stund

Är det pigga delgivare kan dom lyckas hitta folk ändå. Men mycket talar för att du kan klara dig en stund
Vill göra rätt för mig, men behöver stabil inkomst först...

Om jag endast svarat på SMSet att jag fick mejlet kan jag skicka iväg ett till SMS där jag säger att jag kollade nyss men inget mejl?

Står såhär i mejlet "När du återkopplar till mig, antingen genom e-post eller telefon, och bekräftar att du har tagit emot föreläggandet, så kan du därigenom anses delgiven den dag du skickar ditt mail eller ringer, vilket du även upplystes om vid telefonsamtalet.

Vid mail kontakt är det viktigt att du uppger målnumren och ditt personnummer"

(Inte haft ett telefon samtal, utan SMS Konversation)

Det ska otroligt mycket till för att det ska hinna fram ett löneutmätningsbeslut där
Hur långt efter att en skuld som skulle vara betald 7/4 kommer beslut om löneutmätning och att man ska fylla i inkomstuppgifter skulle ni tro? Hur lång tid har man på sig att fylla i inkomstuppgifterna

Du

Hur lång tid från att ni skrev på började löneutmätningen ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp