Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Grundproblemet är fortfarande att arbetsgivaren gjort fel, inte den anställde.
Principen är samma om fk gör fel och betalar ut för mycket, det kan man få betala tillbaka ändå

Får man brev från kronofogden när en löneutmätning avslutats?
Inte nödvändigtvis. Om det avslutas med ett begräniningsbeslut, dvs att arbetsgivaren ska betala in 900 kr trots utrymme på 5000, då kommet inget upphävande, det står i begränsingsbeslutet att det upphör efter 900 kr betalats in

Principen är samma om fk gör fel och betalar ut för mycket, det kan man få betala tillbaka ändå
Lite det här jag har försökt få fram och jag tycker jag har varit tydlig tidigare men folk vill inte förstå eller höra när de går emot dom.

Inte nödvändigtvis. Om det avslutas med ett begräniningsbeslut, dvs att arbetsgivaren ska betala in 900 kr trots utrymme på 5000, då kommet inget upphävande, det står i begränsingsbeslutet att det upphör efter 900 kr betalats in
Nej menar för jag nollar skuldsaldot hos kronofogden

Hej om man har fastställt skuld till KF att betala sista datum 7/4, kommer man hinna få hela sin lön den 20/4?? Har ej fyllt i inkomstuppgifter osv inför utmätning ,inte fått hem nått än

Hej om man har fastställt skuld till KF att betala sista datum 7/4, kommer man hinna få hela sin lön den 20/4?? Har ej fyllt i inkomstuppgifter osv inför utmätning ,inte fått hem nått än
Förmodligen ja.

Det ska otroligt mycket till för att det ska hinna fram ett löneutmätningsbeslut där

Hej!

Jag har haft löneutmätning i ca 1 år och det har fungerat hur bra som helst, pengarna har alltid kommit in till kronofogden 22-25 varje månad beroende på när i veckan lönen kommer. Men jag bytte jobb och denna månaden fick jag min första lön (25/3) och jag kan se på lönespecen att arbetsgivaren gjort avdrag men det har fortfarande inte kommit in till kfm, jag ringde dem förut och hon jag pratade med sade att arbetsgivaren oftast betalar in den sista varje månad. Är det någon som har koll på hur det ligger till? Vill verkligen inte ha något trubbel/strul med detta.

Hej!

Jag har haft löneutmätning i ca 1 år och det har fungerat hur bra som helst, pengarna har alltid kommit in till kronofogden 22-25 varje månad beroende på när i veckan lönen kommer. Men jag bytte jobb och denna månaden fick jag min första lön (25/3) och jag kan se på lönespecen att arbetsgivaren gjort avdrag men det har fortfarande inte kommit in till kfm, jag ringde dem förut och hon jag pratade med sade att arbetsgivaren oftast betalar in den sista varje månad. Är det någon som har koll på hur det ligger till? Vill verkligen inte ha något trubbel/strul med detta.
Eventuellt strul landar på din arbetsgivare, inte på dig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp