Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Lali! Såg att du är föräldraledig och har utmätning. Måste du ta 7 dagar i veckan eller kan du själv välja hur många dagar du vill ta ut?
Jag kan välja själv, har börjat ta ut färre dagar och KFM gjorde då en ny uträkning utefter de dagar jag tar ut

Även om du reseta den och sen ska starta upp den igen så kommer det fram att man måste slå in det gamla Apple id ! Därför det säljs väldigt ofta såna telefoner ! Antingen har man glömt eller dom stulna :)

Nja, riktigt så fungerar det ju inte alls.
Du kan alltid återställa en telefon, även apple telefoner.
Visst kan du välja att skriva i ditt Apple ID, för att synca in din data, men du måste inte.
Det enda sättet att "låsa" en telefon helt är via att spärra IMEI-numret, det kan du göra via din operatör, leverantör eller polisen. Då blir det enda sättet att använda telefonen att byta ut moderkortet så den får ett nytt IMEI nummer.

Det här är ju tråd om löneutmätning och då utmäts ju såklart inga saker.

Det går nog att dra lite på sjukersättning, det brukar finnas utrymme.

Men lägg ner, personens fråga var högst relevant.
Personen frågade om ifall de inte kommer kunna mäta ut någons sjukersättning, ifall de kommer göra utmätning i hemmet.
Varför försöker du dumförklara personen som ställer en helt legitim fråga?
Skärp dig, helt ärligt.

Personen frågade om ifall de inte kommer kunna mäta ut någons sjukersättning, ifall de kommer göra utmätning i hemmet.
Skärp dig, helt ärligt.
Håller nog med om att det är bättre att frågor som rör utmätning av egendom också ställs här, än att alla som undrar det ska skapa nya trådar. Kopplingen känns rätt glasklar till ämnet.

Visst kan du välja att skriva i ditt Apple ID, för att synca in din data, men du måste inte.
Det enda sättet att "låsa" en telefon helt är via att spärra IMEI-numret, det kan du göra via din operatör, leverantör eller polisen. Då blir det enda sättet att använda telefonen att byta ut moderkortet så den får ett nytt IMEI nummer.

Skärp dig, helt ärligt.

Jag försöker inte alls med det, då skulle det gjorts mycket bättre.

Jag försöker inte alls med det, då skulle det gjorts mycket bättre.
Du har massa kunskap till nytta för många medlemmar här inne. Det jag inte förstår är varför du dumförklarar, trycker till och medvetet missförstår många gånger?
Jag tycker att du som auktoritet på ämnet samt moderator skall sätta dig över det.

Du har massa kunskap till nytta för många medlemmar här inne. Det jag inte förstår är varför du dumförklarar, trycker till, medvetet missförstår många gånger.
Jag tycker att du som auktoritet på ämnet samt moderator skall sätta dig över det.

Det är ju din uppfattning. Jag gör inte så.

Använder inte Apple så jag vet inte exakt hur det funkar, men garanterat kan en auktoriesad serviceperson återställa telefonen ändå.
Nej, om du spärrar din iPhone genom Find my eller på svenska hitta då är den spärrad.
Apple har bla fått kritik från FBI att dom inte kan låsa upp telefonerna.
Men Apple kan det inte då dom inte kan lösa hashen för lösenordet för att garantera säkerhet för ancändarna

Skärp dig, helt ärligt.
Stämmer inte om iPhone. Gör lite googling så ser du.

Nej, om du spärrar din iPhone genom Find my eller på svenska hitta då är den spärrad.
Apple har bla fått kritik från FBI att dom inte kan låsa upp telefonerna.
Men Apple kan det inte då dom inte kan lösa hashen för lösenordet för att garantera säkerhet för ancändarna
I fallet med FBI så ville de åt telefonens innehåll, när du fabriksåterställer så är man inte intresserad av innehållet. För övrigt klarar ett israeliskt bolag av att komma in i låsta telefoner, de hjälpte FBI. Numera finns det Graykey-box, inget för en enskild konsument kanske då prislappen är från 125 tkr och uppåt. Finns säkert fler lösningar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp