- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Det förstår jag.För att man har skulder för indrivning och det kan bedömas finnas utmätningsbara egendomar
Löneutmätning har med lönen att göra. Inget annat
Det förstår jag.För att man har skulder för indrivning och det kan bedömas finnas utmätningsbara egendomar
Hur bedömer dom det om de ser att man inte äger något?För att man har skulder för indrivning och det kan bedömas finnas utmätningsbara egendomar
Rörigt skriv om det lungt och sakta så blir det lättare.Jag och min man har löneutmätning.
jag förstår inte riktigt hans lönespec,
han har alltid rätt att behålla drygt 19000kr/ månaden
Han kör även i arbetet med privat bil och det får han tillbaka sen på lönen, vi brukar alltid få ut lite mer än det beloppet men som denna månaden när han varit borta några dagar då får vi ut för det vi ska ha självklart men bensinpengarna vi lagt ut i arbetet ska väl inte kunna utmätas på lönen? Kronofogden fick mindre denna månad än vad dom brukar , det e ju våra utlagda bensinpengar.. stämmer det?
Jätte rörigt inlägg hoppas ni förstår vad jag menar..
Fast har han ett beslut på 19000 som är hans förbehåll så har dom ju inte dragit för mycket? Du skriver att han fått behålla sitt förbehållsbelopp?Blir ju så stressad
hans förbehåll är 19000kr.
Kronofogden ska ha 5000kr/ månaden på lönen
Vi får alltid ut över 19000, drygt 21-22000 eftersom min man kör i tjänst. Han får skattefri milersättning.
denna månad var han borta några dagar och då fick vi behålla endast för förbehållet exakt på kronan.
kronofogden fick drygt 3000kr
Men vi borde ju även fått behålla för milersättningen i jobbet? Eller?
annars har vi verkligen inte råd
Ringt kronofogden och frågat? Ingen här kan med säkerhet svara på dina frågor förutom kundservice om varför summan är fel.Blir ju så stressad
Vi får alltid ut över 19000, drygt 21-22000 eftersom min man kör i tjänst. Han får skattefri milersättning.
denna månad var han borta några dagar och då fick vi behålla endast för förbehållet exakt på kronan.
Tror jobbet gjort rätt där ! För han har fått behålla dom 19k och sen resten som fanns går ju automatiskt till kronofogden ! Dom andra månaderna har dom väl alltid fått det dom ska få va ?Blir ju så stressad
Ja han har fått behålla förbehållet men vi har fortfarande lagt ut privata pengar för körning i tjänst? Ska detta ingå i förbehållet är min fråga? Vissa månader kan det bli väldigt mycket bensinFast har han ett beslut på 19000 som är hans förbehåll så har dom ju inte dragit för mycket? Du skriver att han fått behålla sitt förbehållsbelopp?