Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det har tidigare räknats med en del, den tidigare förhöjda finansieringsavgiften till a-kassan, men när den avgiften togs bort togs det också bort från förbehållet.
Har svårt att tro att det kommer ske någon ändring med det, det är nog knasigt att det ger skattereduktion.
Du får engagera dig i facket och driva frågan att dra ner avgifterna, ta bort sånt som inte är nödvändigt, tex att massivt tvinga alla att bli kund hos folksam med en hemförsäkring , vare sig man vill eller inte..
Skattereduktionen är borta.

Försäkringen och anledningen till att det ingår är bland annat ett resultat av att man såg att många LO medlemmar inte försäkra sig och de for illa när olyckan var framme. Ja att inte kunna välja bort kan kännas dumt. Men det är ju ett val som medlemmarna gjort på kongresser att man skall ha bra prisvärda försäkringar med som blir bättre och bättre.

Nej har precis börjat. Men hade jag slutat spela tidigare i livet hade jag haft kronis efter mig tidigare.

Jag klarade månadskostnaden när jag spela pga av vinster men när jag sluta klarade jag inte av månadskostnaden
Ok! Får man fråga hur stor skuld du har? Bra att du slutat spela :) hoppas du får skuldsanering

Skattereduktionen är borta.

Försäkringen och anledningen till att det ingår är bland annat ett resultat av att man såg att många LO medlemmar inte försäkra sig och de for illa när olyckan var framme. Ja att inte kunna välja bort kan kännas dumt. Men det är ju ett val som medlemmarna gjort på kongresser att man skall ha bra prisvärda försäkringar med som blir bättre och bättre.

Tog dom bort det igen? Det infördes väl 2019, då pratade dom väldigt lite om att det tagits bort igen.
Ingår och Ingår, det blir en del av avgiften som skulle vara lägre annars.
Jo jag har förstått att det är så, lite tråkigt att man kollektivt bedömer alla medlemmar som okapabla att ringa ett försäkringsbolag.

Tog dom bort det igen? Det infördes väl 2019, då pratade dom väldigt lite om att det tagits bort igen.
Ingår och Ingår, det blir en del av avgiften som skulle vara lägre annars.
Jo jag har förstått att det är så, lite tråkigt att man kollektivt bedömer alla medlemmar som okapabla att ringa ett försäkringsbolag.
Den infördes mitten 2018 och togs bort igen början 2019.

Jag kan se det från din synpunkt också, men väljer att se det som en bra grej det är bra försäkringar, som hela tiden använder stora delar av "vinsten" till att förbättra och har ju även fått återbäring ibland på en del försäkringar.

Jag är dock lite dubbel eftersom det finns potentiella medlemmar som enbart på grund av detta med försäkringarna väljer att inte vara medlem.

Faktum är att de flesta som går med och gör en genomgång av sina försäkringar sparar på att bli medlem. Sjukt många människor som är överförsäkrade

Den infördes mitten 2018 och togs bort igen början 2019.

Jag kan se det från din synpunkt också, men väljer att se det som en bra grej det är bra försäkringar, som hela tiden använder stora delar av "vinsten" till att förbättra och har ju även fått återbäring ibland på en del försäkringar.

Jag är dock lite dubbel eftersom det finns potentiella medlemmar som enbart på grund av detta med försäkringarna väljer att inte vara medlem.

Faktum är att de flesta som går med och gör en genomgång av sina försäkringar sparar på att bli medlem. Sjukt många människor som är överförsäkrade
Om försäkringar är bra kan vara subjektivt..

Tråkigt oavsett att man inte kan säga nej, att dom lyckas få till ett negativt bundet avtal man inte kan komma ur. Sambo hade en sån tvångshemförsäkring och dom ringde och erbjöd genomgångar några gånger. Orkade bara lyssna på dom en gång och då skulle det bli totalt typ 15000 dyrare per år.

Hej jag har ställt frågan till kronofogden men hoppas på era svar snabbare . Jag blev beslutad om löneutmätning i dag den 13 oktober. Som jag förstår gäller det från 25 oktober . Om jag betalar in skulden på 37.000 kr innan lönen kommer. Hinner dom då avbryta och stoppa att dom drar allt på lönen ? Alltså ca 1 vecka ?Mvh Nils

Hej vill ha eran hjälp så fort som möjligt ! Fick beslut i dag om löneutmätning. Om jag betalar skulden ca 35.000 kr,På måndag. En vecka innan lön hinner dom då stoppa löneutmätning för oktober direkt, alltså att det registreras och tas bort omedelbart? Mvh nisse

Det där beror på din arbetsgivares rutiner. Vissa gör lönekörningar tidigt i månaden och då hinner det ej bli något avdrag den månaden. Samma sak gäller det omvända, har de redan gjort lönekörning och tagit med ditt löneavdrag kanske de inte hinner backa på det. Du får också räkna med tiden det tar för betalning att registreras, att KFM sedan skickar ut till din arbetsgivare.

Hinner dom dra och du betalar hela skulden så får du tillbaka pengarna ändå...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp