Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Barns läkemedel är väl kostnadsfritt?
Vet inte riktigt, läste bara att mitt barn ingår i min. Allt som är recept belagt ingår väl men är ju rätt mycket annat så dom la nog till det så.

t.ex glasögon jag får bidrag men mesta betalar jag själv. Att hon har det nu är ju en behandling, sedan är det ögonlappar på det som du betalar själv, dom tar typ 2kr styck och inte så att en räcker om dagen.

småpengar men under utmätning så blir det såklart endel.

Senast ändrad:
Vet inte riktigt, läste bara att mitt barn ingår i min. Allt som är recept belagt ingår väl men är ju rätt mycket annat så dom la nog till det så.

t.ex glasögon jag får bidrag men mesta betalar jag själv. Att hon har det nu är ju en behandling, sedan är det ögonlappar på det som du betalar själv, dom tar typ 2kr styck och inte så att en räcker om dagen.

småpengar men under utmätning så blir det såklart endel.
Det stämmer inte att allt som är receptbelagt är gratis. Melatonin är bland annat ett av de läkemedel som barn kan få på recept, men som inte är gratis i många fall. Finns säkert fler mediciner för barn där det är liknande.

Jag skrev med kf i Messenger nu i veckan och frågade lite om löneutmätning och frågade om det fanns två sätt med summan.
- att man drar en summa, och skulle du kanske jobba extra eller få extra så får du behålla det ( om det inte händer varje månad )
- sen att allt som är över förbehållsbeloppet dras.
Finns inte det två alternativ? För jag sa att skulle jag få det första då så vill jag ändå jobba över en del för att trycka in pengar så mkt det går. Men på henne lät det som att det bara fanns det att de drar allt som är över förbehållsbeloppet och hen tyckte det var bra om man jobbade mkt för då gick det mer till skulderna såklart

Jag skrev med kf i Messenger nu i veckan och frågade lite om löneutmätning och frågade om det fanns två sätt med summan.
- att man drar en summa, och skulle du kanske jobba extra eller få extra så får du behålla det ( om det inte händer varje månad )
- sen att allt som är över förbehållsbeloppet dras.
Finns inte det två alternativ? För jag sa att skulle jag få det första då så vill jag ändå jobba över en del för att trycka in pengar så mkt det går. Men på henne lät det som att det bara fanns det att de drar allt som är över förbehållsbeloppet och hen tyckte det var bra om man jobbade mkt för då gick det mer till skulderna såklart
Antingen har man fast belopp eller så har man maxbeslut

Det stämmer inte att allt som är receptbelagt är gratis. Melatonin är bland annat ett av de läkemedel som barn kan få på recept, men som inte är gratis i många fall. Finns säkert fler mediciner för barn där det är liknande.
Säkert fler saker, skrev bara saker jag själv upplevt. Men stämmer säkert då det är recept på glasögon dock så måste jag betala dem.

Gratis är inga läkemedel, möjligen kostnadsfria

Melatonin importerar man förslagsvis på amazon.it 160kr fraktat för en burk med 100 tabletter, man betalar inte dom svenska ockerpriserna

Antingen har man fast belopp eller så har man maxbeslut
Ok! För enligt henne fanns de bara ett! För jag sa att får man ett fast belopp hade jag nog velat ha det andra för att bli av med skulden fortare men hon kanske inte förstod vad jag menade

Gratis är inga läkemedel, möjligen kostnadsfria
Bror duktig är i farten igen. Klapp på axeln till dig. Du förstår vad som menas så sluta larva. Nu vet du också att du hade fel uppfattning om att barns läkemedel alltid är -kostnadsfria-.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp