Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hade inte svarat så ser jag. Men det är så. Bedömningar.

Om man skulle få det beslutet att man får behålla en del lön efter de har fått sina pengar kan man ändra det så man får de beslutet så de drar allt över sitt förbehållsbelopp. Eller är det bättre att betala in det som extra. Skulle jag få löneutmätning nu så skulle jag endast betala på räntan, vill gärna isåfall försöka jobba en del över för att kunna mata in så mkt som möjligt så man blir av med det. Hoppas på skuldsanering men får jag inte det så hade jag velat spåna på andra lösningar. Har även jämkning men de avslutas väl när det blir löneutmätning?

Hur mycket brukar räntorna ligga på varje månad när de ligger hos kf ?

Hur mycket brukar räntorna ligga på varje månad när de ligger hos kf ?
För min del loggar jag in på KFM Mina Sidor varje månad för att se att 14000kr kommit in fr lönen o dragits av på totalskulden. Sedan har jag loggat in igen några dagar innan nästa införsel , har då noterat att skulden ökat m mellan 1500-1800 kr. Så av de 14000kr som dras av på skulden kan man säga att d är 12000 kr som skulden minskas med varje månad o inte 14000kr . Så har jag det.

Kolla vad dröjsmålsräntan är på varje lån du har så vet du
Kan vara olika ränta för olika lån
Om man kan betala nåt extra nån gång utöver utmätningen /införseln så kan man ju välja vilken skuld den betalningen ska gå till: fråga vilken skuld som tickar mest ränta o välj att betala/släcka den först

Om man kan betala nåt extra nån gång utöver utmätningen /införseln så kan man ju välja vilken skuld den betalningen ska gå till: fråga vilken skuld som tickar mest ränta o välj att betala/släcka den först

Går säkert att göra så.
Har ingen aning. Mina räntor totalt hos kronofogden och inkasso kostar ungefär 170000kr per år.

För min del loggar jag in på KFM Mina Sidor varje månad för att se att 14000kr kommit in fr lönen o dragits av på totalskulden. Sedan har jag loggat in igen några dagar innan nästa införsel , har då noterat att skulden ökat m mellan 1500-1800 kr. Så av de 14000kr som dras av på skulden kan man säga att d är 12000 kr som skulden minskas med varje månad o inte 14000kr . Så har jag det.
Ok! Får kolla det när det är dags om jag inte lyckas få skuldsanering innan! Hade isåfall tänkt jobba en del extra kanske få tio tusen över den vanliga lönen och trycka in det, vill helst bli av med det så fort som möjligt givetvis. Ångrar lite att jag hade denna kämpa glöd innan allt var på väg. Men har insett att livet slutar inte fast man eventuellt får löneutmätning! Kanske till och med kan kalla tillbaka skulder om jag skulle jobba över en del. Men får ta dag för dag!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp