- Meddelanden
- 509
- Mottagna reaktioner
- 377
- Poäng
- 487
Är väl bara knata ner och ta ut pengarna som finns kvar (om man nu skulle ha kvar något) innan lönen kommer och hamstra dessa hemma?
Jag tycker det är helt fel att de först räknar ut ett belopp som man ska få behålla, och utmäter pengar man lyckats spara trots detta för att tex köpa ytterkläder till 5 barn. Detta är inte gratis. Det är ju pengar som jag ska få behålla?
Ja, exakt. Men så vet jag att om ex 3 månader måste jag köpa 5 nya vinterjackor till barnen (ponera att det är höst). Inte fan får jag behålla mer den månaden för det när utgiften väl kommer. Då måste jag alltså dra ner på allt jag kan månaderna innan för att kunna köpa det 3 månader senare. Utgifterna är inte statiska varje månad.Att det är beräknat ett visst belopp att klara sig i en månad
Bara nyfiken. När under månaden kollas konton oftast? Och hur vet kfm att personen inte tänkt storhandla mat just den dagen och skåpen ekar tomma?Att det är beräknat ett visst belopp att klara sig i en månad
Bara nyfiken. När under månaden kollas konton oftast? Och hur vet kfm att personen inte tänkt storhandla mat just den dagen och skåpen ekar tomma?
Damp en större summa in på mitt konto idag Bankgiroinsättning Inbet och så nåt nummer . Jag deklarerade i måndags. Kan det vara summan av återbäringen efter att de dragit av skulden till CSN ? Är väl för tidigt än men vet ej vad annars det kan vara
Hmm hur menar du då? Finns det nån grund för att sätta in pengar istället för att utmäta när det gäller löneutmätningar?Deklaration i måndags lät inte som orsak. Det har nog kanske inte något med löneutmätning att göra?
Har du fått inledande ?Hmm hur menar du då? Finns det nån grund för att sätta in pengar istället för att utmäta när det gäller löneutmätningar?
Ja, exakt. Men så vet jag att om ex 3 månader måste jag köpa 5 nya vinterjackor till barnen (ponera att det är höst). Inte fan får jag behålla mer den månaden för det när utgiften väl kommer. Då måste jag alltså dra ner på allt jag kan månaderna innan för att kunna köpa det 3 månader senare. Utgifterna är inte statiska varje månad.