Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om jag får utmätning och om det bestäms ett hembesök, kan kfm utmäta sambons saker som han har i hyrt förråd i hans namn 2 km från bostaden för mina skulder?

Inte för din räkning, men om han själv har skulder så går det ju.

Om jag får utmätning och om det bestäms ett hembesök, kan kfm utmäta sambons saker som han har i hyrt förråd i hans namn 2 km från bostaden för mina skulder?

Det är inte omöjligt, det går om man vill att resonera kring gemensam besittning.

Vilken är den märkligaste saken du utmätt?

Det var bra en fråga. Jag vet att jag utmätt nåt som jag inte visste vad det var, det var någon annan, om det var gäldenär eller kollega som sa "det är en ioioioioo" och att den skulle utmätas. Minns inte ny vad det var för något. Annars är nog det konstigaste nog tavlor/konstverk. En del jättefula saker som går sälja dyrt, en del som är fina som ingen vill ha..

Det var bra en fråga. Jag vet att jag utmätt nåt som jag inte visste vad det var, det var någon annan, om det var gäldenär eller kollega som sa "det är en ioioioioo" och att den skulle utmätas. Minns inte ny vad det var för något. Annars är nog det konstigaste nog tavlor/konstverk. En del jättefula saker som går sälja dyrt, en del som är fina som ingen vill ha..

Är det offentligt vem som köper dessa föremål som auktioneras ut? Tänker om den som blivit utmätt en dag kommer på att han saknar sina saker och vill hämta tillbaka dem.

Är det offentligt vem som köper dessa föremål som auktioneras ut? Tänker om den som blivit utmätt en dag kommer på att han saknar sina saker och vill hämta tillbaka dem.

Nu är jag inte säker, men jag tror det står på protokollen som skickas till alla parter.
Aldrig hört att det skulle bli problem.
Vet att någon gäldenär kontaktat köpare då hen ville sälja tillbehör till den bil som såldes. Hen betalade in pengarna till kfm efter.

Det är inte omöjligt, det går om man vill att resonera kring gemensam besittning.
Det är tråkigt iaf när det står att andra inte kan ta över ens skulder att sambons saker som är köpta för hans pengar ska säljas för o lösa mina skulder

Det är tråkigt iaf när det står att andra inte kan ta över ens skulder att sambons saker som är köpta för hans pengar ska säljas för o lösa mina skulder

Man kan inte utmäta andras, tex sambons saker, det kan dock vara så att sakerna bedöms vara dina och då kan de utmätas

Man kan inte utmäta andras, tex sambons saker, det kan dock vara så att sakerna bedöms vara dina och då kan de utmätas
Ok dom får gärna komma det är inte det, tänkte förbereda en kartong made saker ja försökt sälja på tradera men inte fått sålt så då kan dom få försöka med det om dom vill ha det, men saker som man ser tydligt tillhör barnen eller manliga saker tas ej då.
Usch, kan inte sova på nätterna längre, helt paranoid.
Jag vill såklart göra rätt för mig, det har ja försökt med hela tiden, vill bara inte att sambo eller barnen ska straffas

Sånt utmäts ej

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp