Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Överlag finns i princip alla svar på frågor i tråden om man tar sig lite tid att läsa. Tänk på att alla fall är unika och att det som gällde för mig inte nödvändigtvis gäller för dig. Kontakta din handläggare på KF med frågorna som du har så får du reda på vad som gäller i just din situation. Allt annat blir spekulationer.

Om du inte har en handläggare på KF (ännu) så går det utmärkt att ringa och prata med dom. Det gjorde jag innan jag släppte mitt och fick mycket bra svar på mina frågor.

Senast ändrad:
Överlag finns i princip alla svar på frågor i tråden om man tar sig lite tid att läsa. Tänk på att alla fall är unika och att det som gällde för mig inte nödvändigtvis gäller för dig. Kontakta din handläggare på KF med frågorna som du har så får du reda på vad som gäller i just din situation. Allt annat blir spekulationer.
Absolut :) Men det här forumet hade kanske inte funnits om människor inte kände ett behov av att spekulera och i vissa fall göra det svårare än vad det är ;)
Jag undrade mest utifrån förekomsten och hanterandet vid utmätning av saker eftersom jag fattat att det inte är så vanligt förekommande och är allmänt nyfiken, inte att det nödvändigtvis gäller mig.

Absolut :) Men det här forumet hade kanske inte funnits om människor inte kände ett behov av att spekulera och i vissa fall göra det svårare än vad det är ;)
Jag undrade mest utifrån förekomsten och hanterandet vid utmätning av saker eftersom jag fattat att det inte är så vanligt förekommande och är allmänt nyfiken, inte att det nödvändigtvis gäller mig.
När jag skrev "du" och "din" så menade jag människor i allmänhet :)

Skrev på mitt föreläggande den 12 mars och hade till den 22 mars på mig , men fortfarande inget utslag ? Blivit något fel ? För ändå 17 dagar totalt nu :)

Bilagor

• IMG_20210408_132853.jpg
    IMG_20210408_132853.jpg
    1.1 MB · Visningar: 32

Om du inte har en handläggare på KF (ännu) så går det utmärkt att ringa och prata med dom. Det gjorde jag innan jag släppte mitt och fick mycket bra svar på mina frågor.

Fråga en handläggare, inte "din" då man inte har personliga.

Om man får hem brev där det är beslutat om löneutmätning och sedan efter någon vecka får beslut om utmätning av bostadsrätt, stoppas löneutmätningen eller fortsätter den också?

Om man får hem brev där det är beslutat om löneutmätning och sedan efter någon vecka får beslut om utmätning av bostadsrätt, stoppas löneutmätningen eller fortsätter den också?
Det beror väl på om det täcker hela skulden.

Ville bara tipsa om kfm sida på Facebook, via Messenger kan man skicka privat meddelande med olika frågor, tycker det har varit ett bra stöd för mig. På Messenger heter det Kronofogden Cecilia

Om jag får utmätning och om det bestäms ett hembesök, kan kfm utmäta sambons saker som han har i hyrt förråd i hans namn 2 km från bostaden för mina skulder?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp