Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det upphävs automatiskt och det skickas om det till arbetsgivaren samtidigt till dig.
Att ringa går bra men det tar bara av din tid, det sköts av sig själv ändå:)
Tusen tack för ditt svar Lasseman :folded::folded:

Inkassokraven duggar tätt nu, har skickat iväg ansökan för sanering men det kan ju ta tid så löneutmätning kan väl bli aktuellt före? Är det vanligt att kfm kommer hem o plockar saker även om man har löneutmätning? Jag har sålt det mesta av värde men min sambo har saker, fordon äger huset osv, kvitton finns ju dock på det eller kommer kfm o rycka i hans saker ändå?

om man beviljas omvårdnadsbidrag retroaktivt och får detta utbetalt medans en löneutmätning pågår, får man behålla de pengarna?

I år så fick jag fylla i nya inkomst uppgifter o så dom pappren som jag fick hemskickat :) men dom gjorde inget utnätningsförsök ? Är det vanligt ? Trodde man gjorde utnätningsförsök varje år :)

I år så fick jag fylla i nya inkomst uppgifter o så dom pappren som jag fick hemskickat :) men dom gjorde inget utnätningsförsök ? Är det vanligt ? Trodde man gjorde utnätningsförsök varje år :)

Tillgångsutredning "utmätningsförsök" och löneutmätning är 2 skilda saker oavsett hur många gånger folk får för sig att det är samma sak.

Inkassokraven duggar tätt nu, har skickat iväg ansökan för sanering men det kan ju ta tid så löneutmätning kan väl bli aktuellt före? Är det vanligt att kfm kommer hem o plockar saker även om man har löneutmätning? Jag har sålt det mesta av värde men min sambo har saker, fordon äger huset osv, kvitton finns ju dock på det eller kommer kfm o rycka i hans saker ändå?

Utmätningsförrättning är ganska sällsynt.
Det går inte att garantera att saker som ni tycker tillhör sambon inte utmäts.

Varför ska man fylla i de pappren en gång till? Man uppdaterar väl på nätet om nåt har förändrats.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp