Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man gör en uträkning på kronofogdens hemsida om förbehållsbelopp och summa för en eventuell utmätning, hur ”bra” stämmer den? Kan man räkna med de belopp som står ?

Om man gör en uträkning på kronofogdens hemsida om förbehållsbelopp och summa för en eventuell utmätning, hur ”bra” stämmer den? Kan man räkna med de belopp som står ?
Stämmer väldigt bra ! Stämde nästan på kronan för mig

Hej!
Jag fattar inte det här med målnummer! Kan målnumret ändras från inkasso till kfm på samma skuld? Jag har nu en skuld på 45.000kr från alektum. Jag har räknat ut att det måste vara ferratum, men målnumren stämmer inte överens. Blir helt snurrig, och har tappat kontrollen på vad det är jag har i skulder.

Kommer kunna betala in 100 tkr i maj, och maken vill betala av några lån han oxå... så jag kommer ha några skulder kvar på kfm, när de väl blir ”klara”

Hej!
Jag fattar inte det här med målnummer! Kan målnumret ändras från inkasso till kfm på samma skuld? Jag har nu en skuld på 45.000kr från alektum. Jag har räknat ut att det måste vara ferratum, men målnumren stämmer inte överens. Blir helt snurrig, och har tappat kontrollen på vad det är jag har i skulder.

Kommer kunna betala in 100 tkr i maj, och maken vill betala av några lån han oxå... så jag kommer ha några skulder kvar på kfm, när de väl blir ”klara”

Målet har ett id hos inkasso, ett målnr som föreläggande som blir ett annat nr som utslag och ytterligare ett som verkställighetsmål.
Exempel
Inkasso: 735268844/A
Bf mål 13-372433-20
Utslag13-77111-21
Verkställighet U-12242-21/2110

Målet har ett id hos inkasso, ett målnr som föreläggande som blir ett annat nr som utslag och ytterligare ett som verkställighetsmål.
Exempel
Inkasso: 735268844/A
Bf mål 13-372433-20
Utslag13-77111-21
Verkställighet U-12242-21/2110

Ok, det är därför det är svårt att hänga med hur skulderna ändras . Tack!

Hur snabbt brukar ett beslut fattas om lönutmätning?
Misstänker att de går fortare om man fyller i via hemsidan ? Vill helst slippa utmätning på min man denna månad (mars) då de var mkt vabb o sjuk i februari. Eller ska man vara smart o skriva ner allt på lappen istället för att tjäna tid? De kan gärna börja dra i april. :)

Tror dock hans chef redan förberett lön för mars, då han brukar göra de mellan den 10:e och 15:de varje månad. Men hur funkar allt?
Jag har aldrig haft lönutmätning så är lite ny på de här.. :axelryck:

Hur snabbt brukar ett beslut fattas om lönutmätning?
Misstänker att de går fortare om man fyller i via hemsidan ? Vill helst slippa utmätning på min man denna månad (mars) då de var mkt vabb o sjuk i februari. Eller ska man vara smart o skriva ner allt på lappen istället för att tjäna tid? De kan gärna börja dra i april. :)

Tror dock hans chef redan förberett lön för mars, då han brukar göra de mellan den 10:e och 15:de varje månad. Men hur funkar allt?
Jag har aldrig haft lönutmätning så är lite ny på de här.. :axelryck:
Vilket datum har han på sig att skicka in det ? Har för mig jag hade 10 dagar på mig nått sånt . Tror dessutom jag tog 2 dagar extra och det var inga problem ! Däremot så kom själva beslutet väldigt fort ca 4-5 dagar ! Vill man dra ut på det ska man ju såklart skicka papper ! Men går väldigt snabbt ändå måste jag säga

Vilket datum har han på sig att skicka in det ? Har för mig jag hade 10 dagar på mig nått sånt . Tror dessutom jag tog 2 dagar extra och det var inga problem ! Däremot så kom själva beslutet väldigt fort ca 4-5 dagar ! Vill man dra ut på det ska man ju såklart skicka papper ! Men går väldigt snabbt ändå måste jag säga
Tack. Han fick datum till den 22/3 på sig.
Men ja var tvungen att ringa till kronofogden för jag hade så många frågor.. Hon sa att hade han fått till den 22:a på sig, kommer det inte hinna dra nånting i mars. Utan de blir i April isåfall. Sen sa hon att uträkningen på hemsidan stämmer ganska bra gentemot utmätningen sen. Kan skilja nån 100 lapp hit eller dit.

För mig gick det väldigt fort då min arbetsgivare sände in pappret väldigt fort typ 5 dagar innan kfm hade det

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp