Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast kan ju ringa in efter 3 lappen :) då har det kanske gått 6 mån :)

3 lappen? Det skickas 2. Delgivaren kan dyka upp på jobbet ganska omgående, men tycker man det inte gör något så är det förstås inget att bry sig om

Ok, ja makes sense. Men varför hembesök innan tidsfrist getts?

Tidsfristen på föreläggandena är "skicka in omgående" om jag minns rätt.
Om det är flera mil bort och man sällan är dit så brukar kolla igenom om det finns något mer. Kan tänka mig dom uppe i norr som kan ha säkert 30 mil. Jag skulle nog ta med sambons eller grannens förelägganden om jag ska dit i stället för att behöva åka efter en vecka igen

Tidsfristen på föreläggandena är "skicka in omgående" om jag minns rätt.
Om det är flera mil bort och man sällan är dit så brukar kolla igenom om det finns något mer. Kan tänka mig dom uppe i norr som kan ha säkert 30 mil. Jag skulle nog ta med sambons eller grannens förelägganden om jag ska dit i stället för att behöva åka efter en vecka igen
Förstår, intressant att höra hur det kan funka.

3 lappen? Det skickas 2. Delgivaren kan dyka upp på jobbet ganska omgående, men tycker man det inte gör något så är det förstås inget att bry sig om
Jag menar 3 hembesök ! Hänt mig flera gånger med 3 gånger och sambon med :) sambon betalde på 3 försöket :)

Man blir delgiven när man blir delgiven , antingen efter 1 dag eller 8 mån :)

Hur länge sedan var det du fick ditt första delgivningskvitto till detta beslutet? Fick mitt första igår på en skuld på 126000:- och undrar väl hur lång tid jag nu har på mig innan det börjas med utmätning.
Skulle gärna hinna behålla skatteåterbäringen.

Första delgivningskvitto i oktober. Skrivit på alla.
Första utslag november.
Första skuld att betala december.
Redovisning av inkomst januari.
Beslut januari.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp