- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Fast hur fort kom dom till dig från första pappret ?Det är ingen garanti att påminnelsen kommer i brevlådan , jag fick mig ett hembesök.

Fast hur fort kom dom till dig från första pappret ?Det är ingen garanti att påminnelsen kommer i brevlådan , jag fick mig ett hembesök.

Fast hur fort kom dom till dig från första pappret ?![]()
Vet inte om jag vågar ta den vägen, har barn och vill helst undvika hembesök så långt det går. Hur länge kan man dra ut på att skriva under? Får man en påminnelse först? Har tänkt ansöka om skuldsanering senare i år så vill väl ”sköta” mig, men ändå vara lite taktisk...
Har du skuldsanering?
Ok, hoppas då att jag har samma ”flyt”.Sambon hade en skuld till ps inkasso på 2300 kr , det tog från april till december innan dom kom![]()

Nej så resonerar jag med, men min ”enda” förhalning skulle isf vara att vänta in en påminnelse om delgivning. Är det illa nog tror du?Om du ska söka skuldsanering är det kanske klokt att göra allt för att få den, det vill säga inte förhala processen inför utmätning. Skatteåterbäringen är nog inte värt det om skuldsanering är din enda chans till att bli skuldfri.
Så fort har jag aldrig hört någon annanTror det var strax över 1 vecka .Gick väldigt fort , blev förvånad själv .
aldrig hört någon under 6 veckor faktiskt 
Runt 390k hos fogden och sedan betalar jag två stora lån vid sidan om som jag inte släppteOk, hoppas då att jag har samma ”flyt”.
Hur stora är dina skulder? Ska du söka skuldsanering? Sorry för förhör men är så nyfiken hur andra resonerar![]()
vi har två inkomster så det funkar 
Nej så resonerar jag med, men min ”enda” förhalning skulle isf vara att vänta in en påminnelse om delgivning. Är det illa nog tror du?
50 % får sanering av dom som sökerJag skulle själv aldrig chansa då det är nog svårt att få en sanering ändå.