- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Jag skickade in igår papper för löneutmätning. Hur lång tid tar det när det börjar med löneutmätningen?
Då borde dom ta beslut innan nyår.
Jag skickade in igår papper för löneutmätning. Hur lång tid tar det när det börjar med löneutmätningen?
Ingen aning, fick min första skuld att betala i början av juli om jag inte missminner och direkt skickade jag in inkomstuppgifter och ringde även dit men de sa att jag fick vänta på att de skickar ut att jag ska inkomma med inkomstredovisning. Sen hände ingenting förrän slutet av september då fick jag blanketten och i november fick jag inledande skuldsanering. Och som sagt i slutet av januari kom beslut om löneutmätning som de fick makulera.Tyvärr så genererade det i en onödig anmärkning.
Nej, inte innan nyår. Första 1 januari ska ska jag skicka senast. Men gjorde det redan igår. Tänkte i så fall februari kanske dom börjar dra från min lön?Då borde dom ta beslut innan nyår.
Nej, inte innan nyår. Första 1 januari ska ska jag skicka senast. Men gjorde det redan igår. Tänkte i så fall februari kanske dom börjar dra från min lön?
Nej men tillgångsundersökning som görs i samband med den.En löneutmätning genererar ingen anmärkning
Om man söker lägenhet tex så är en anmärkning av betydelse. Sen rent psykologiskt så var den jobbigHade den anmärkningen någon betydelse? Tänker eftersom du redan fick anmärkning för skuldsanering i fem år? Den andra har ju ändå försvunnit när du är klar.
Om man söker lägenhet tex så är en anmärkning av betydelse. Sen rent psykologiskt så var den jobbig
Dom kommer räkna ut det även om du har till 1 januari på dig , när du skickar in pappren så räknar dom ut det direkt !Nej, inte innan nyår. Första 1 januari ska ska jag skicka senast. Men gjorde det redan igår. Tänkte i så fall februari kanske dom börjar dra från min lön?
Nej, inte innan nyår. Första 1 januari ska ska jag skicka senast. Men gjorde det redan igår. Tänkte i så fall februari kanske dom börjar dra från min lön?
Nej men tillgångsundersökning som görs i samband med den.