- Meddelanden
- 31 419
- Mottagna reaktioner
- 16 474
- Poäng
- 11 677
Jo, men jag menade om det dras från brutto eller nettolönen
Netto, annars skulle det vara skattesbventionerat
Jo, men jag menade om det dras från brutto eller nettolönen
Scenario: Löneutmätning. Egen lägenhet. Får behålla förbehållsbelopp och hyra. Träffar en kille. Provbor och spenderar mycket tid hos honom. Måste man meddela detta? Eller vad jag menar är kan kfm ha åsikter kring det?
Jag förstår inte, varför skulle dem ifrågasätta vart du spenderar din tid ?
Du får lov att vistas vart du vill, inget har förändrats, jag menar du har ju kvar din lgh och hyran måste ju betalas oavsett om du bor hos honom eller inte. Ditt förbehållsbelopp blir oförändrat för du varken höjer eller sänker dina inkomster. Annan sak om du väljer att säga upp lgh och bli sambo.
Om hon fortfarande behåller sin lägenhet och är skriven i den så kan ingen veta det.Förbehållsbeloppet ändras om man bedöms vara sambos
Så är det absolut !Om hon fortfarande behåller sin lägenhet och är skriven i den så kan ingen veta det.
Om hon fortfarande behåller sin lägenhet och är skriven i den så kan ingen veta det.
Fast måste vara svårt för kronofogden att veta att två personer väljer att sova tillsammansSå kan man få tro i alla fall så blir folk här inte så sura..
dom har har detektiven ute på kvällen och kolla om Anders går hem till Sandra och sover där 
Precis exakt det jag menade men jag uppfattade inte att hon skulle bli sambo med killen. Hon skrev ju provbo och ha kvar sin lgh. Så länge hon står skriven och har kvar sin adress på samma plats och inte flyttar eller säger upp sin lgh så räknas hon inte som sambo på papper.Förbehållsbeloppet ändras om man bedöms vara sambos
Precis exakt det jag menade men jag uppfattade inte att hon skulle bli sambo med killen. Hon skrev ju provbo och ha kvar sin lgh. Så länge hon står skriven och har kvar sin adress på samma plats och inte flyttar eller säger upp sin lgh så räknas hon inte som sambo på papper.
Precis exakt det jag menade men jag uppfattade inte att hon skulle bli sambo med killen. Hon skrev ju provbo och ha kvar sin lgh. Så länge hon står skriven och har kvar sin adress på samma plats och inte flyttar eller säger upp sin lgh så räknas hon inte som sambo på papper.