Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har varit arbetslös sedan i mars. Förlorade jobbet i samband med pandemin. har fram till nu haft a kassa och utmätning på det. Jag ska dock börja arbeta igen från och med 1 december och kommer ha 1 innestående månad. Hur många lön kommer jag hinna ta ut innan kronofogden listar ut att jag har nytt arbete.
frågar mest för att jag måste låna från kompisar för att klara mig under första månaden då jag inte får några lön under första månaden och sen måste kunna betala tillbaka. Hinner jag få ut 2 eller kanske 3 lön innan kronofogden kommer igång med utmätning på nya jobbet? tacksam för svar

Kanske. Får du första lönen i december kan kfm se det i mitten av januari.

Går du på timlön? Annars brukar man väl inte ha innestående lön?

Har man månadslön så är det ju 99% av alla som har den innestående.
Timlön kommer ju däremot såklart månaden efter.
De flesta som har månadslön är för innevarande månad, men det var kanske det du menade? Innestående är inte samma sak.

De flesta som har månadslön är för innevarande månad, men det var kanske det du menade? Innestående är inte samma sak.

Ja precis, menade så klart ordet ”innevarande”.
Tänkte en sak skrev en annan...:)

Kommer få en skatteskuld nu , jag har löneutmätning, görs det en tillgångsundersökning pga det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp