Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som har eller står inför en eventuell löneutmätning. Kan ni inte betala inkassobolagen den summan, den avgift de betalade för att sända ärende till kfm så drar dom tillbaka ärendet?

Jag betalade in 1400 kr till Lowell och de drog tillbaka min skuld (74k) hos kfm och nu betalar jag 2 500 :-/mån till Lowell ist för att ha löneutmätning.

Ni som har eller står inför en eventuell löneutmätning. Kan ni inte betala inkassobolagen den summan, den avgift de betalade för att sända ärende till kfm så drar dom tillbaka ärendet?

Jag betalade in 1400 kr till Lowell och de drog tillbaka min skuld (74k) hos kfm och nu betalar jag 2 500 :-/mån till Lowell ist för att ha löneutmätning.
Det är klart att man skulle göra det om man hade haft en sådan relativt liten skuld, men jag tror att de flesta här inne har många långivare, så det fungerar ändå inte. Jag själv var i den sitsen för några år sedan, trots att jag tjänade nästan 1 Mkr/år, så gick det inte längre utan jag var tvungen att släppa allt till KFM. Tror de flesta här inne gör allt i sin makt för att inte hamna hos KFM, har läst otaliga trådar hur många förhandlar med inkasso.

Har man bara en skuld kan det ju gå bra men har man kanske 10-15st är det nog svårare att klara av kostnaden.

Har man bara en skuld kan det ju gå bra men har man kanske 10-15st är det nog svårare att klara av kostnaden.

Sant.

Jag hade två stycken som låg hos kfm. Betalade in 1400 kr på den ena skulden och den drogs tillbaka och betalade sedan in 1400 kr på en andra skulden och poff så var mina skulder borta från kfm och tillbaka hos inkasso med avbetalningsplan.

Gjorde en chansning igår och frågade runt lite av mina inkasso bolag som ligger som utmätning , svea har jag 4 st mål hos på totalt 88k ... dom får in ca 3k per månad och ca 1500 kr är ränta . dom skulle ändra istället till ordningen kapital , avgifter , ränta... hjälper det mig verkligen om det ändå minskar ? alla 4 får tillräckligt att det minskar redan. skulle uppskatta hjälp i denna frågan =)

Gjorde en chansning igår och frågade runt lite av mina inkasso bolag som ligger som utmätning , svea har jag 4 st mål hos på totalt 88k ... dom får in ca 3k per månad och ca 1500 kr är ränta . dom skulle ändra istället till ordningen kapital , avgifter , ränta... hjälper det mig verkligen om det ändå minskar ? alla 4 får tillräckligt att det minskar redan. skulle uppskatta hjälp i denna frågan =)

Nu vågar jag inte svara på din fråga Johan men jag kan berätta om två skulder som jag betalar av på.

Ena skulden är till Kredinor och (Resurs Bank) och den är på totalt 253,797 kr och det roliga i kråksången är att, jag betalar 2500 kr i månaden på den här skulden i de första 18 månaderna så betalar jag av bara räntan på skulden, skulden minskar ingenting.

Det är en annan skuld där jag också har en sjuk jävla ränta eller när skulden kom från Norge till Sverige så blev det NOK till SEK. Skulden till Expressbank för exempel innehåller nästan 100k i bara ränta.

Som tur är så får jag en väldigt hög återbäring på skatten nästa år + semestersättning - på den vägen kammar jag säkert in en 70-80k, om inte mer. Då kommer jag att betala av mina minsta skulder som jag har - > credway 28k och klarna 38k. Där sparar jag in 5000 kr i månaden.

Hoppas jag har förstått din fråga rätt :)

Kul förresten att möta andra i samma situation - trodde till en början att varje svensk bara hade bil och huslån men det visar sig att så är inte fallet.

Min mamma sa en gång till mig att:

Hur många familjer tror du idag bara har huslån, billån och försäkringar, sophätming, tfn, ström och bredband att betala? Om så vore fallet så hade inte kfm eller inkasso behövts funnits. Hur tror du en familj med två barn finansierar en resa till Thailand, Mexico eller Karibien? De tar en kredit. Många sparar säkert men många familjer lever med krediter idag.

Ser vi bara till min fru och mig så när vi är skuldfria så kommer vi att leva mycket mycket bra.

Jag 28k in netto
Fru 25k in netto
53k in

Huslån 9k/månaden
Bredband/tfn 2k/månaden
Försäkringar 1k/månaden
Billån 2k/månaden
Mat/bensin 8k/månaden
Sophämtning 1k/månaden
= 23k netto ut

30k kvar att leva på

Det riskerar väl att din jämkning knasar ut?

Det riskerar väl att din jämkning knasar ut?
jag skrev väldigt låg summa i min jämkning , skrev runt 30k för lite och det är bara november och december kvar =) 2021 kommer jag ha ca 170k i räntor eeftersom jag har två stora lån jämte med , bank norwgian ca 50k och handelsbanken ca 22k ... sedan allt hos kronpfogden och det är ca 100k per år...så 2022 så åker skulden ner direkt med 50k ....och sedan utmätningen minskar med ca 8000 kr per månad =) så det går framåt =)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp