Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skulle tror att du kommer få skuld att betala snart , dom väntar inte in andra skulder . När du får skuld att betala så betyder det att dom ska driva in pengarna . Får jag gissa skulle jag tro att det pappret kommer nu snart , tror du har 10 dagar att betala .. sen kanske det tar 1-2 veckor innan inkomst pappret kommer .. kanske klarar november lönen faktiskt ! Du kan ju vänta med
Att skicka in inkomst pappret något sent så du får behålla hela nov lönen
Men ser jag skulden på hemsidan innan jag får papper på det? Har varit lite rörigt här hemma men kan inte komma ihåg att jag läst annat än delgivning/föreläggande på papperna jag fått förutom dom två utslagen.. ?

Men ser jag skulden på hemsidan innan jag får papper på det? Har varit lite rörigt här hemma men kan inte komma ihåg att jag läst annat än delgivning/föreläggande på papperna jag fått förutom dom två utslagen.. ?
Ja man ser den innan , oftast 5 -7 dagar innan .. när såg du den där ?

Ja man ser den innan , oftast 5 -7 dagar innan .. när såg du den där ?
Jadu idag:facejoy:
Men om jag inte minns fel så fanns dom inte där förra veckan.. synd inte kfm skickar I Kivra så man kunde ha koll. hade verkligen velat försöka dra det då jag jobbar min sista dag den 26november och kan förhoppningsvis få ut mina 35 semesterdagar i pengar I samma veva, hade känts tryggt att ha en liten buffert.

Jadu idag:facejoy:
Men om jag inte minns fel så fanns dom inte där förra veckan.. synd inte kfm skickar I Kivra så man kunde ha koll. hade verkligen velat försöka dra det då jag jobbar min sista dag den 26november och kan förhoppningsvis få ut mina 35 semesterdagar i pengar I samma veva, hade känts tryggt att ha en liten buffert.
Tror absolut du kan undvika november , för 10 dagar skuld att betala , sen 10 dagar att fylla i inkomst och tar en vecka efter skuld att betala att få inkomst papper .. så tror du kan klara november lönen faktiskt ! Skicka inte in november lönen direkt , skulle rekommendera vänta 15 dagar faktiskt :)

Tror absolut du kan undvika november , för 10 dagar skuld att betala , sen 10 dagar att fylla i inkomst och tar en vecka efter skuld att betala att få inkomst papper .. så tror du kan klara november lönen faktiskt ! Skicka inte in november lönen direkt , skulle rekommendera vänta 15 dagar faktiskt :)

Risken med att skicka in inkomstpappret sent är ju att dom gör en egen uträkning och man riskerar att dom drar för högt belopp. Kanske inte så smart att vänta för länge med den biten.

Risken med att skicka in inkomstpappret sent är ju att dom gör en egen uträkning och man riskerar att dom drar för högt belopp. Kanske inte så smart att vänta för länge med den biten.
5 dagar tror jag personligen inte är någon fara , tydligen många som väntat några dagar längre :)

Och man riskerar en eventuell framtida skuldsanering för att man inte ansågs samarbeta med kfm.

Och man riskerar en eventuell framtida skuldsanering för att man inte ansågs samarbeta med kfm.
Så är det , fast 5 dagar tror jag inte kraschar en skuldsanering och alla söker ju inte skuldsanering ! Många betalar ju även av skulderna med löneutmätning

För att förtydliga har jag inte fått några papper som ska fyllas I angående inkomst etc än...
Då jag har släppt alla mina skulder samtidigt (vill säga många, MÅNGA) så trillar delgivningar in varje vecka. Första utslagen(2)kom förra månaden. Kan det ta längre tid då dom väntar svar på många delgivningar ? (Förstår som sagt hälften av allt). Vill försöka skjuta det tills efter nästa lön men då kanske det är omöjligt.

när dom skickar att dom ska ha in uppgifter, kan man hålla på den och få påminnelse?

Kommer ingen påminnelse.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp