Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast ni har väl kunnat spara lite innan löneutmätningen drog igång? Kan ju inte kommit som en chock att ni helt plötsligt fick utmätning? Är det första barnet? Nära och kära kanske kan skänka lite saker. Köp och sälj på fb kan man fynda en del :)
Inte en krona har kunnat sparats innan löneutmätningen drog igång då vi fortfarande betalar på några av skulderna. Det är inte första barnet men 8 år sedan vi hade spädbarn så vi äger inte en enda pryl, och det gör inte heller släkt. Vi förväntar oss absolut inte att kunna köpa nya saker, men att få behålla pengar till en barnvagn, bilstol och en säng borde inte vara något att diskutera... den lilla summa vi och övriga barn får kvar täcker med nöd och näppe de utgifter vi har, och då har vi skurit ned på allt till enbart det basala. Vi kan inte spara ihop till en vagn under löneutmätning. Att påstå att man borde ha kunnat göra det innan är kanske lite väl med tanke på hur den ekonomiska situationen oftast ser ut innan en utmätning börjar.

Inte en krona har kunnat sparats innan löneutmätningen drog igång då vi fortfarande betalar på några av skulderna. Det är inte första barnet men 8 år sedan vi hade spädbarn så vi äger inte en enda pryl, och det gör inte heller släkt. Vi förväntar oss absolut inte att kunna köpa nya saker, men att få behålla pengar till en barnvagn, bilstol och en säng borde inte vara något att diskutera... den lilla summa vi och övriga barn får kvar täcker med nöd och näppe de utgifter vi har, och då har vi skurit ned på allt till enbart det basala. Vi kan inte spara ihop till en vagn under löneutmätning. Att påstå att man borde ha kunnat göra det innan är kanske lite väl med tanke på hur den ekonomiska situationen oftast ser ut innan en utmätning börjar.
Har själv haft löneutmätning så vet precis hur knapert det är, min dotter tog studenten under min utmätning men förväntade mig inga extra pengar till det kalaset då jag var väl införstådd med att där beviljas inga anstånd till extra utgifter. Man får dra ner på allt och till och med välja bort saker i livet man tycker sig behöva.

Statens hållning brukar ju annars vara att barn är oskyldiga och inte ska lida av föräldrarnas felbeslut. Men de kanske tycker att det är rimligt att man går ut i skogen, hugger ner lite träd och snickrar sin egen barnvagn.

Är det skulder ni kommer kunna bli fria från med löneutmätning? Kan ni betala på övriga lån samtidigt som utmätningen? Har ni båda två utmätning på lönen?

Är det skulder ni kommer kunna bli fria från med löneutmätning? Kan ni betala på övriga lån samtidigt som utmätningen? Har ni båda två utmätning på lönen?
Vi kommer inte kunna bli av med skulderna via löneutmätning, nej. Det är ca 2,8 miljoner utan ränta. Övriga utgifter under löneutmätningen är privata skulder som vi måste betala för att inte den personens liv ska förstöras pga oss.

Har själv haft löneutmätning så vet precis hur knapert det är, min dotter tog studenten under min utmätning men förväntade mig inga extra pengar till det kalaset då jag var väl införstådd med att där beviljas inga anstånd till extra utgifter. Man får dra ner på allt och till och med välja bort saker i livet man tycker sig behöva.

Men hallå... Man kan knappast jämföra en fest med inköp av grundläggande utrustning till en nyfödd bebis!
Det finns reglerat via socialstyrelsen att vissa artiklar anses som grundläggande för att barnet ska ha en skälig levandsnivå och ska beviljas tillägg för inköp av.

En fest klarar sig ett barn utan alla dagar i veckan. Så dum jämförelse....

Vi kommer inte kunna bli av med skulderna via löneutmätning, nej. Det är ca 2,8 miljoner utan ränta. Övriga utgifter under löneutmätningen är privata skulder som vi måste betala för att inte den personens liv ska förstöras pga oss.

Okej jag förstår. Har ni planerat att söka skuldsanering?

Ja det var ju en svår sits verkligen, finns det ingen fond man kan söka bidrag av? :thinking:

Bilbarnstol brukar man kunna hyra på BVC gör 300kr för 9 månader , iaf för några år sedan..
Finns begagnade äldre barnvagnar på Blocket för några hundralappar , kolla på secondhandbutiker finns billiga vagnar och andra saker man behöver , annonsera i Facebook grupper att du söker saker billigt el bortskänkes..

Hur kommer man på idén att skaffa ett barn, samtidigt som man har 2,8 miljoner i obetalda skulder? Det barnet kommer ju aldrig att få en normal levnadsstandard, I alla fall inte innan hen blir vuxen.

Men hallå... Man kan knappast jämföra en fest med inköp av grundläggande utrustning till en nyfödd bebis!
Det finns reglerat via socialstyrelsen att vissa artiklar anses som grundläggande för att barnet ska ha en skälig levandsnivå och ska beviljas tillägg för inköp av.

En fest klarar sig ett barn utan alla dagar i veckan. Så dum jämförelse....
Fest? Det handlar inte om nån fest utan allt vad en student innebär... men min dotter kanske skulle va utan? Pratar mot dig själv.
Jag vet att man är frustrerad när man är i skuldträsket men man får bita ihop och acceptera situationen man satt sig i.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp