- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Yeah.
Men om man har lånat en bil så får nog personen som äger den tillbaka bilen ganska fort. Eller säger @Lasseman annat?
Skulle absolut inte lova något sådant.
Yeah.
Men om man har lånat en bil så får nog personen som äger den tillbaka bilen ganska fort. Eller säger @Lasseman annat?
Yeah.
Skulle aldrig låna någon annans bil när man är hos kronofogdenDet är alltid riskabelt att låna ut saker till någon som har Kronofogden i hälarna, vare sig det är en borrmaskin eller en bil.
Det är alltid riskabelt att låna ut saker till någon som har Kronofogden i hälarna, vare sig det är en borrmaskin eller en bil.
Ifall man öppnar ett sparkonto i barnets namn som är låst tills barnet uppnår en viss ålder och det regelbundet sätts in pengar på det kontot från föräldrar, räcker det för att kronofogden ska anse att det är kontoinnehavarens pengar?
Nä det kommer jag ju aldrig göra nu igen.. men min man behöver låna en ibland för å köra mig till sjukhuset ... för långt att åka kommunalt med mina ryggproblem..Skulle aldrig låna någon annans bil när man är hos kronofogden
Det är inte särskilt svårt för ägaren och den som lånar bilen att bevisa vem som egentligen äger den. Muntligt intyg räcker i princip. Om det nu är så att man bara lånat den för stunden och inte till vardags har den stående hemma.