Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Vad menas med ”Är boet skiftat och det fanns tillgångar som skiftats ut kan den åtgärden gå tillbaka”?
Vilken åtgärd kan gå tillbaka?
Hur vet man att dödsboet är skiftat?

Jag vill bara inte att min mamma & bror ska bli skyldiga att betala något.

Om någon ärvt efter den döde och fått de sakerna eller pengarna så kan den behöva lämna tillbaka till dödsboet förnatt skulderna ska betalas.

Så med andra ord - om lånet går till indrivning så kan dom ligga gärna lägga det på dödsboet istället för huvudlåntagare?

Eller kan det stå två betalningsskyldiga på ett föreläggande från Kfm?

Så med andra ord - om lånet går till indrivning så kan dom ligga gärna lägga det på dödsboet istället för huvudlåntagare?

Eller kan det stå två betalningsskyldiga på ett föreläggande från Kfm?

Man söker som regel på alla låntagare

Fast man kan väl bara mäta ut den betalningsskyldige får från dödsboet och inte inte dom andras del som dom får ärva väl ? :)

Nu var det en låntagare som dött förstod jag det som, då utmäs dödsboets tillgångar.

Ett dödsbo kan i sig utgöra en tillgång för en betalningsskyldig, och andel i dödsbon går att utmäta.

Hejsan. Jag har nyligen blivit kund i en ny bank. Behöver jag meddela kronofogden om detta då jag har löneutmätning för att dem ska kunna fortsätta göra avdrag?

Hejsan. Jag har nyligen blivit kund i en ny bank. Behöver jag meddela kronofogden om detta då jag har löneutmätning för att dem ska kunna fortsätta göra avdrag?
Det är din arbetsgivare som betalar in till kronofogden direkt från din lön , inget som banken gör . Så behövs inte :)

du kan få meddela vilken bank du bytt till, jag antar att dom inte tog någon kreditupplysning på dig

Vilken bank bytte du
Hejsan. Jag har nyligen blivit kund i en ny bank. Behöver jag meddela kronofogden om detta då jag har löneutmätning för att dem ska kunna fortsätta göra avdrag?[/QUOTE vilken bytte du till ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp