Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kollade på pappret nu där stämmer det om man ränkar per dag.

166kr boendekostnad /dag
167kr normalbelopp /dag
Jag har A-kassa nu och får utbetalt 1gång/vecka

2330 per vecka får ja ut

2330 × 4 = 9320 räknade jag.
Jag borde få 2498kr/ veckan tänkte jag men så är det nog inte :)

Hej jag har frågat om liknande innan men hittar ej tråden men iallfall så har jag gjort uträkning på löneutmätning på kronofogdens hemsida . Och får aom förbehållsbelopp 9000 . Då är min fråga får jag 9000 plus barnbidrag och underhåll (2 barn) eller är 9000 allt man får kvar tacksam för svar

Barnbidrag och underhållsstöd utmäts inte

Men de räknas väl med när man räknar fram vilket belopp som kan utmätas och hur mycket man får kvar?

Japp, men kan inte utmätas, så det är ngt som man får ut rent trots löneutmätning.
Fkassan kan göra tvångsmässigt avdrag i barnbidrag och annat dock om folk har skulder dit.Vi får meddelabde om sånt och räknar in det i löneutmätningen

Vad är den högsta boendekostnaden man kan bli beviljad som ensamstående i Stockholm? Det är ju inte ovanligt att såväl nybyggd lägenhet eller andrahandslägenhet kostar 10-16 k/månad för en 1-2:a.

Vad är den högsta boendekostnaden man kan bli beviljad som ensamstående i Stockholm? Det är ju inte ovanligt att såväl nybyggd lägenhet eller andrahandslägenhet kostar 10-16 k/månad för en 1-2:a.

Man kanske inte ska bo i just en nyproduktion även då jag noterat att dom är lättare att få just pga dess höga hyror...

Kronofogden går på Försäkringskassans riktlinjer gällande skälig hyra...

Man kanske inte ska bo i just en nyproduktion även då jag noterat att dom är lättare att få just pga dess höga hyror...

Kronofogden går på Försäkringskassans riktlinjer gällande skälig hyra...

Urvalet är ju obefintligt. De flesta skulle hellre ha en gammal lägenhet med låg hyra än en nyproduktion med bisarr hyra, men det finns inget att välja på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp