Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är bara det som förfallit som ingår i saneringen. Hela lånet förfaller inte direkt utan dom skickar då och då till kfm

hur blir det om man har ett större lån, hur lång tid tar det innan hela lånet har skickats dit?

hur blir det om man har ett större lån, hur lång tid tar det innan hela lånet har skickats dit?
Inte en aning men jag skulle tippa på att har man ett stort lån kan det ta en mindre evighet.

Ett större lån hos csn? Det följer betalplanen. Varje inbetalning går separat till kfm, kolla ditt årsbesked så ser du hur länge det är kvar innan hela kan gå till kfm, gissar 10-25 år

Ett större lån hos csn? Det följer betalplanen. Varje inbetalning går separat till kfm, kolla ditt årsbesked så ser du hur länge det är kvar innan hela kan gå till kfm, gissar 10-25 år
Ok då har ja koll

Jag har idag fått brevet Redogörelse för inkomster och utgifter. Ska ha svarat senast 200519. Jobbar i en kommun, riskerar jag att gå utmätning på lönen som betalas ut 27:e?

Jag jobbar också i kommunen. Mig han dom utmätta när jag skulle redovisa den 22 samma månad. Då dom på lönekontoret var snabba att sända tillbaka min inkomst.

Men detta var för 2 år sen innan Corona kanske tar det längre tid nu

Jag har idag fått brevet Redogörelse för inkomster och utgifter. Ska ha svarat senast 200519. Jobbar i en kommun, riskerar jag att gå utmätning på lönen som betalas ut 27:e?
Vi skickade in redogörelsen med vändande post och det tog 1 vecka innan vi fick svar om hur mycket dom drar, så det går nog ganska fort... och det var förra månaden..
Räkna inte med att få behålla även denna månad.. hinner du så blir du bara glad

Har skulder på 850.000 exklusive CSN så med CSN är jag över miljonen. Överväger på att söka skuldsanering igen (fick avslag senast pga "ingen tydlig brytpunkt"). Om jag släpper CSN till KFM kan väl inte CSN-lånet också bli sanera eller stämmer det att CSN också kan saneras?
Mitt CSN lån är pausat under min skuldsanering då det inte ingår bortsett från förfallna belopp.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp