Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har ingen aning. Du får överklaga beslutet om fördelningen av pengar, den kan bli klurig för tingsrätten
kan tycka det är en rätt så stor miss av kronofogden utan tvekan när man glömmer vissa borgenärer =)

kan tycka det är en rätt så stor miss av kronofogden utan tvekan när man glömmer vissa borgenärer =)
Det kan ju vara så att de dragit bort skulden från KFM. Vissa borgenär gör så och säljer skulden vidare alternativt har den kvar så att den förräntar sig ökar och på så sätt får ut mer sen när de släpper den igen.

Det kan ju vara så att de dragit bort skulden från KFM. Vissa borgenär gör så och säljer skulden vidare alternativt har den kvar så att den förräntar sig ökar och på så sätt får ut mer sen när de släpper den igen.
den ligger kvar ännu hos kronofogden , kollat med dom ! men verkar som det blivit fel när dom skrev utmätnngs beslutet ! då kom inte alla skulder med . men jag tänker inte påpekar det för dom ! för jag bli skuldfri snabbare då ! skulden på 45k tex kostar bara några hundralappar ii månaden som inte finns med =) då kan jag hellre låta den vänta =) och sedan få väck dom andra snabbare =)

hade dom dragt den tillbaka då borde den väl inte finnas på min sida heller ? =)

nej, det finns en särskild kolumn för avslutade skulder där även tillbakadragna skulder numer finns med
finns inget på den heller...frågade lowell som har den ena som inte fick något...dom har inte dragit tillbaka någon ! ville inte fråga dom mer för då kanske dom hade reagerat =) hoppas detta håller i sig =) men om dom inte finns med på avslutade heller och dom inte dragit tillbaka ? då är det en miss från kronofogden ?

Hej! jag har släppt vissa skulder som gått till kronofogden och har nu fått papper att fylla i för löneutmätning. Jag har vissa skulder hos inkasso som inte hamnat hos KF än. Vad händer om de hamnar hos KF efter jag fått beslut om löneutmätning? Räknas utmätningen om?

Hej! jag har släppt vissa skulder som gått till kronofogden och har nu fått papper att fylla i för löneutmätning. Jag har vissa skulder hos inkasso som inte hamnat hos KF än. Vad händer om de hamnar hos KF efter jag fått beslut om löneutmätning? Räknas utmätningen om?
Nej, det är samma uträkning men ditt skuldsaldo ökar såklart.
Vet inte om det görs en tillgångsundersökning om skulden ökar så pass mycket att man vill titta på andra möjligheter att reducera skulden så mycket som möjligt.

Blev stoppad i poliskontroll där kfm medverkade och de gjorde på plats en utredning på mig och meddelade att jag skulle få löneutmätning. Några dagar senare kom ett beslut där det stod ett förbehållsbelopp och att resterande av min lön kommer att dras. Har förstått att det kallas maxavdrag eller något liknande.
Då några summor var fel ringde jag kfm och en vänlig handläggare ändrade siffrorna, till min fördel, och jag fick ett nytt beslut. MEN!! Här står inte att överskjutande belopp kommer att tas, i det nya beslutet står ett fast belopp som ska dras, och ett annat som jag får behålla. Betyder det vad jag tror, att om jag har en högre lön än detta någon månad, övertid etc...så kommer jag få behålla det? Och om det nu är så, hur kommer det sig att denna handläggare ändrade från maxavdrag till detta? Bara ett misstag, eller en annan bedömning eller vad? Någon som vill spekulera?

Blev stoppad i poliskontroll där kfm medverkade och de gjorde på plats en utredning på mig och meddelade att jag skulle få löneutmätning. Några dagar senare kom ett beslut där det stod ett förbehållsbelopp och att resterande av min lön kommer att dras. Har förstått att det kallas maxavdrag eller något liknande.
Då några summor var fel ringde jag kfm och en vänlig handläggare ändrade siffrorna, till min fördel, och jag fick ett nytt beslut. MEN!! Här står inte att överskjutande belopp kommer att tas, i det nya beslutet står ett fast belopp som ska dras, och ett annat som jag får behålla. Betyder det vad jag tror, att om jag har en högre lön än detta någon månad, övertid etc...så kommer jag få behålla det? Och om det nu är så, hur kommer det sig att denna handläggare ändrade från maxavdrag till detta? Bara ett misstag, eller en annan bedömning eller vad? Någon som vill spekulera?

Ja då får du behålla det. Svårt att spekulera, men förmodligen av misstag, standard är visst belopp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp