Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur mycket fick du behålla efter att kfm fått sitt.?
Fick behålla 13 000 kr , denna månaden jämkade jag inte .. för fick beslutet för sent .. men nästa månad så blir det 13 000 kr +6000 kr jämkning +6 dagar uttag semester kontant 9000 kr .. så får behålla 28 000 kr netto nästa ;) normal lön som innan :)

satt och kollade mina skulder hos kronofogden och jämförde varje skuld innan lönen kom in dit och sen nu efter....det har minskat precis som jag hoppades på =) MEN ! har tex två lån från lowell och båda från entercard , en på 60k och en på 25k ...den på 25k fick 1700 kr ...medans den på 60k fick 0 kr ! varför ? för mig är det bättre eftersom krediten på 25k har mycket högre ränta varje månad än det på 60k faktiskt !

satt och kollade mina skulder hos kronofogden och jämförde varje skuld innan lönen kom in dit och sen nu efter....det har minskat precis som jag hoppades på =) MEN ! har tex två lån från lowell och båda från entercard , en på 60k och en på 25k ...den på 25k fick 1700 kr ...medans den på 60k fick 0 kr ! varför ? för mig är det bättre eftersom krediten på 25k har mycket högre ränta varje månad än det på 60k faktiskt !

Fanns den på 60k med i utmätningsbeslutet eller tillkom den efteråt?

Alltså jag denna har legat hos kronofogden lika länge sedan som andra skulderna , däremot när jag fick utmätningsbeslutet så fanns inte den och 2 andra skulder med heller .. så totalt var bara 260k av 400k med ! Men dom har legat hos kronofogden lika länge som dom andra ! Och skuld att betala har förfallit med sedan länge ! Vad tror du det kan bero på ? :)

Kan dom ha missat dom andra skulderna ? För min del är jag så klart glad ! Menar dom största skulderna minskade med 3000 kr på båda lånen :)

Fanns den på 60k med i utmätningsbeslutet eller tillkom den efteråt?
kollade nu på utmätnings listan som jag fick , där ingår den inte alls på listan och inte 3 andra heller ! vad kan det bero på tror ni ? = ) för tiden för skuld att betala gick ut för länge sedan och skulden fanns på min sida innan med ! men inte med på utmätnings listan som följde med ! tacksam för svar =)

Alltså jag denna har legat hos kronofogden lika länge sedan som andra skulderna , däremot när jag fick utmätningsbeslutet så fanns inte den och 2 andra skulder med heller .. så totalt var bara 260k av 400k med ! Men dom har legat hos kronofogden lika länge som dom andra ! Och skuld att betala har förfallit med sedan länge ! Vad tror du det kan bero på ? :)

Det händer att automatiska tilläggen inte får med allt

fast dom andra har ju inte fått några pengar =) kommer det fortsätta så nu då ? =)

Jag har ingen aning. Du får överklaga beslutet om fördelningen av pengar, den kan bli klurig för tingsrätten

Jag har ingen aning. Du får överklaga beslutet om fördelningen av pengar, den kan bli klurig för tingsrätten
jag är väldigt nöjd med det beslutet för det innebär att mina jobbiga skulder betalas av snabbare =) den ena som inte fick pengar var tex sergel inkasso /halebop 40k ...6% ränta =) så väldigt fördelaktigt när dom andra fick pengarna istället =)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp