- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Vad menas med spikning?Dom skulle få kräva skadestånd, tveksamt om det skulle nedges. Spikning görs utan spik för övrigt
Vad menas med spikning?Dom skulle få kräva skadestånd, tveksamt om det skulle nedges. Spikning görs utan spik för övrigt
Vad menas med spikning?
Fast vad hände om faktiskt inte personen får delgivningen ? Kan ju åkt på semester en längre tid , det gjorde vi en gång på 3 mån när jag var föräldraledig !En alternativ delgivning som kan användas tex när någon är svår att få tag i. Man ska göra ett visst antal eftersökningsförsök under en viss tidsperiod och få bekräftat att personen varit synlig på adressen nyligen. Det praktiska sker oftast genom att man lämnar papperet i brevlådan och då är personen delgiven, förr i världen stod man med hammare och spik och satte fast papperna på personens ytterdörr, det går säkert att göra nu om man inte hittar någon brevlåda kanske.
Så vad är skillnaden mellan det och att bara skicka delgivningen med post vilket man redan gjort utan resultat?En alternativ delgivning som kan användas tex när någon är svår att få tag i. Man ska göra ett visst antal eftersökningsförsök under en viss tidsperiod och få bekräftat att personen varit synlig på adressen nyligen. Det praktiska sker oftast genom att man lämnar papperet i brevlådan och då är personen delgiven, förr i världen stod man med hammare och spik och satte fast papperna på personens ytterdörr, det går säkert att göra nu om man inte hittar någon brevlåda kanske.
Ja inte så mycket skillnad för man har ju inte sett att personen tagit emot det. Borde ju inte vara ok faktisktSå vad är skillnaden mellan det och att bara skicka delgivningen med post vilket man redan gjort utan resultat?
Fast vad hände om faktiskt inte personen får delgivningen ? Kan ju åkt på semester en längre tid , det gjorde vi en gång på 3 mån när jag var föräldraledig !
Så vad är skillnaden mellan det och att bara skicka delgivningen med post vilket man redan gjort utan resultat?
Ja inte så mycket skillnad för man har ju inte sett att personen tagit emot det. Borde ju inte vara ok faktiskt
10 300 kr tillbaka fast jag jämkade förra året =) ok kronofogden kommer säkert ta dom , men skulden minskar rejält =) otroligt glad =)