Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nä, det får du veta av utredningsrapporten som sannolikt kommer innan utmätningen hinner börja, alltså första avdraget på lönen.
Om dom utmäter mitt privat pension sparande som jag har där och det får dom gärna ta för hellre det :) kommer det på rapporten också då ? Eller får man veta om dom hittat och tagit något ?

Om dom utmäter mitt privat pension sparande som jag har där och det får dom gärna ta för hellre det :) kommer det på rapporten också då ? Eller får man veta om dom hittat och tagit något ?

Japp, det står vilka konton man kollat och om där fanns några tillgångar.

Ja okej, förstår! Ja jag kommenterade ju som sagt bara efter egna ”erfarenheter”, kanske är beroende på personen som tar beslut på kfm osv också :) vet inte om det finns någon statistik på det, Lasseman brukar ha koll på om det finns statistik på saker och ting.
Vad jag har förstått Lasseman så är det inte ofta maxbeslut.
Vanligare med en fast summa varje månad:)

Fick du vanlig summan vännen ? :)
Ja min vän:) dom drar ett fast belopp varje månad.
Men nu är det inlämnat ny skatt och min arbetsgivaren har lämnat in till KFM väntar nytt beslut.
Är en vecka sen ej hört nått än:(

Jag skulle gissa efter att ha läst lite och egna erfarenheter att det beror på lönesättet. Jag som har fast månadslön har beslutet där dom tar en summa varje månad och jag får allt över det om jag nu skulle få något extra. En bekant har maxbeslut, han jobbar på en fabrik med fast lön, mycket ob, tillägg och jobbar väldigt mycket extra, vilket resulterar i en ganska varierande månadslön beroende på skift etc. Han har maxbeslut och får behålla en viss summa och allt över går till kfm. Och lite den känslan har jag, att ju mer varierande lön man har, desto större chans för maxbeslut. @Lasseman kanske kan flika in med något?

Låter väl rätt så.

Ja min vän:) dom drar ett fast belopp varje månad.
Men nu är det inlämnat ny skatt och min arbetsgivaren har lämnat in till KFM väntar nytt beslut.
Är en vecka sen ej hört nått än:(
Så skönt så det blev inte ett maxbeslut.?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp