Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hade varit kul och se hur många som blivit satta i personlig konkurs av en kredit skuld ? Någon här ?
Är nog mera vid konkurs av företag kanske om man har egen firma/enskild firma
Men kan inte processen alls om detta.
Tror man kan själv gå i personlig konkurs men borde vara företag man har.
Kan vara galet det jag skriver

Tack :) hade varit intressant ändå om någon i gruppen gått i personlig konkurs om man har krediter som gått till kronofogden , eller om det mest är skatteskulder som orsakar det
Ja det verkar vara mer skatteskulder.
Själv vet jag ingen

Är det någon här inne som gått i personlig konkurs för hatt kredit skulder ? Alltså något kreditbolag som ansökt det på en ?

Är det någon här inne som gått i personlig konkurs för hatt kredit skulder ? Alltså något kreditbolag som ansökt det på en ?
Man undrar vad som krävs innan man blir försatt i det:(
Men då människor med miljonskulder fått skuldsanering så är det nog inte vanligt.
Undrar om man kan begära sig själv i personlig konkurs eller om det är kopplat till firma att man begär konkurs.
För med miljonskulder är det väl typ som personlig konkurs:(
Så känner jag i mitt fall.
Tog bort skattejämkning för sent och är nu orolig över restskatt :(
Har ju inte än hunnit betala lika mycket räntor då jag släppte lånen och det är först nu KFM börjat dra på lön:(

Man undrar vad som krävs innan man blir försatt i det:(
Men då människor med miljonskulder fått skuldsanering så är det nog inte vanligt.
Undrar om man kan begära sig själv i personlig konkurs eller om det är kopplat till firma att man begär konkurs.
För med miljonskulder är det väl typ som personlig konkurs:(
Så känner jag i mitt fall.
Tog bort skattejämkning för sent och är nu orolig över restskatt :(
Har ju inte än hunnit betala lika mycket räntor då jag släppte lånen och det är först nu KFM börjat dra på lön:(
Som jag läst så kan man begära sig själv i konkurs , eller ansöka som det står . Men vad hjälper det ? :) känns ju lite som att det ska gynna den som söker personlig konkurs och åt dig , har man inga tillgångar och löneutmätning funkar så finns ju ingen anledning för dom får ju inte pengarna snabbare ändå :)

Jo men tänkte mer att dom kanske nöjer sig med att få pengarna genom utmätning och behöver inte ansöka personlig konkurs för det hjälper ju knappast

Vill man få betalt genom den egendom någon gett bort ligger nog konkursansökan nära

Jag minns att det stod på utredningsrapporten från KFM att fodringsägarna kan använda rapporten för att gå vidare med en konkursansökan. Detta måste ske inom 6 månader

Man behöver inte ha en utredningsrapport heller för atr ansöka om konkurs, 6månadersregeln är för att återvinna gåvor som är gjorda till ickenärstående.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp