Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du får låg lön pga tex sjukskrivning och ditt förbehåll är tex 12000 kr men du får ut 10000 kr så blir där inget till Kfm men du får bara 10000 kr då Kfm inte bistår med de 2000 kr som saknas upp till förbehållet.
Ja så är det ju nu hänger jag med

Hur ofta är det som borgenärerna begär personlig konkurs av er person ? Något som vet ? :)

Så får dom pengar genom utmätning så gör dom inte det?

Det vet jag inte, det har hänt trots löneutmätning.
Har man sysslat med att föra över egendom genom gåva ligger man närmare till för en konkurs, då det är enda sättet att kunna komma åt gåvor

Det vet jag inte, det har hänt trots löneutmätning.
Har man sysslat med att föra över egendom genom gåva ligger man närmare till för en konkurs, då det är enda sättet att kunna komma åt gåvor
Måste ändå vara ovanligt om man har en vanlig utmätning i 2 år tex . känns det som

Jag minns att det stod på utredningsrapporten från KFM att fodringsägarna kan använda rapporten för att gå vidare med en konkursansökan. Detta måste ske inom 6 månader

Jag minns att det stod på utredningsrapporten från KFM att fodringsägarna kan använda rapporten för att gå vidare med en konkursansökan. Detta måste ske inom 6 månader
Hade varit kul och se hur många som blivit satta i personlig konkurs av en kredit skuld ? Någon här ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp