Nej!Om jag ännu inte har fått brev från kfm om redovisning av inkomst kan dom då ta min lön om utredning på mina konton görs nu? Skuld att betala var 17:e juli och inget brev har kommit.
Det borde vara utmätningsbart men jag förstår om det missasI dag fick jag utbetalt en summa om ca 500 kr från KFM avseende ett bedrägerimål där jag var målsägande.
Det är ändå lite förbluffande med tanke på mitt skuldsaldo som varit aktivt sen februari och överstiger en miljon. Men man får väl tacka och ta emot.
Om jag ännu inte har fått brev från kfm om redovisning av inkomst kan dom då ta min lön om utredning på mina konton görs nu? Skuld att betala var 17:e juli och inget brev har kommit.
Om jag tex har 3 olika skulder hos kronofogden , och jag skulle vilja betala av en av dom skulderna och jag lyckas få tag i dom pengarna , kan jag välja att just den skuldern vill jag betala bort ? Eller måste man betala så det minskas på allihopa ?
Tack för hjälpenDet finns ett OCR-nummer där inbetalningen fördelas efter skuldernas storlek, och sen har varje ärende ett unikt nummer som du kan ange som OCR om du vill betala en specifik skuld.

Om jag tex har 3 olika skulder hos kronofogden , och jag skulle vilja betala av en av dom skulderna och jag lyckas få tag i dom pengarna , kan jag välja att just den skuldern vill jag betala bort ? Eller måste man betala så det minskas på allihopa ?