Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har jag fått mitt beslut om löneutmätning. Jag anser dock att dom räknat fel på vad jag skall behålla.
Enligt kfm skall jag få behålla 13.133 kr
Men jag själv får det till 13.623 kr med dessa belopp nedan.
Normalbelopp: 4923 kr
Hyra: 7100 kr
Transportkostnad: 1300 kr
Medicin/läkarkostnad: 300 kr

Någon som vet varför och kan man vända sig till dom och få det omräknat?
Svårt att veta vad som är skillnaden mellan din uträkning och deras.
Vad anser du de har missat?

Svårt att veta vad som är skillnaden mellan din uträkning och deras.
Vad anser du de har missat?
Man skall ju kunna få behålla dessa summor som man anger för t.e.x transport, hyra och medicin.
Min uträkning är ju baserat på dessa summor som jag angett ovan. Deras uträkning genererar ca 500 kr mindre och då är det ju något som inte täcks i den summan?

Man skall ju kunna få behålla dessa summor som man anger för t.e.x transport, hyra och medicin.
Min uträkning är ju baserat på dessa summor som jag angett ovan. Deras uträkning genererar ca 500 kr mindre och då är det ju något som inte täcks i den summan?
Tyvärr så är det inte alltid att det man uppger stämmer med deras schabloner. Det du angett för medicin är tex högre än det de har som högsta belopp. Vad är det du angett i transport.?. Tåg/busskort ?
Hyran, är det vad du har i månadsavgift eller du har lagt till el osv?

Du ska/bör kunna jämföra dina egna siffror mot beslutets siffror för på utmätnings beslutet står det ju uppspaltat exakt vad du får behålla fördelat på olika poster.

:eek::eek:
Du ska/bör kunna jämföra dina egna siffror mot beslutets siffror för på utmätnings beslutet står det ju uppspaltat exakt vad du får behålla fördelat på olika poster.
Vad jag kan se så har dom inte räknat med de 300 kronorna för medicin och för transport har jag uppgett 1300 kr men dom har räknat på 1100 kr. Vad kan detta bero på? Är så svårt med allt detta :eek:

Tyvärr så är det inte alltid att det man uppger stämmer med deras schabloner. Det du angett för medicin är tex högre än det de har som högsta belopp. Vad är det du angett i transport.?. Tåg/busskort ?
Hyran, är det vad du har i månadsavgift eller du har lagt till el osv?
Okej, det informerade aldrig handläggaren om när vi talade i telefon. Transport är för månadskort och hyran är för den månatliga avgiften utan el osv.
Man kan alltså inte få tillbaka för medicin som överstiger en viss summa?

Okej, det informerade aldrig handläggaren om när vi talade i telefon. Transport är för månadskort och hyran är för den månatliga avgiften utan el osv.
Man kan alltså inte få tillbaka för medicin som överstiger en viss summa?
Nej, så har jag blivit informerad angående läkemedel. De slår ut summan upp till högkostnadsskyddet delat på 12.

:eek::eek:
Vad jag kan se så har dom inte räknat med de 300 kronorna för medicin och för transport har jag uppgett 1300 kr men dom har räknat på 1100 kr. Vad kan detta bero på? Är så svårt med allt detta :eek:
Vad kostar ditt pendelkort ?

Nej, så har jag blivit informerad angående läkemedel. De slår ut summan upp till högkostnadsskyddet delat på 12.
Usch va snålt det är mediciner behöver man ju. Fy för utmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp