Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:(:( Har nu fått min första ”skuld att betala” som ska vara betald den 22:a januari!.Står i pappret: För att vi ska kunna fatta rätt beslut så är det viktigt att du kontaktar oss. Ska man ringa dem eller vänta på papper om inkomstredogörelse?? Detta känns inte bra o stresspåslaget o ångesten slår till, fast jag har vetat om det!! Är ju fortfarande livrädd att de HR jag känner ska få veta! Hoppas verkligen att det går direkt till lönecenter!!! Suck..tung dag idag!!!:(
Förstår din oro och känsla, men försök tänka att det är ingen som vet hur dina skulder uppkommit, kan lika vara att du varit borgenär. Det är din ensak och ingen annans. De vet ju inte heller vad det är för skuld. När det inkommer utmätnings beslut till löne så ser dem bara ett belopp som ska dras. Dessutom har lönekontoret tystnadsplikt och skulle någon annan få reda på det då har dem brutit mot sekretessen. Kan vara skönt att veta det.

Måste man ringa dem eller ska jag invänta papper på inkomst redogörelse? Skuld att betala ska vara dem tillhanda den 22:a.

Det kommer papper men du kan även göra det via deras e-tjänst.
Ok! Vet egentligen hur det går till, men man vill höra det om och om igen av någon som varit med om det. Är nog på grund av att stress påslaget är på max just nu!:(:( Mycket tankar o funderingar o oron över att de ska komma hem o kolla. Förhoppningsvis lägger det sig när utredningen är klar o löneutmätningen startat. Känner bara att jag behöver ventilera när jag inte har någon i min omgivning att prata med. Är så tacksam över detta forum!! ❤️

Ok! Vet egentligen hur det går till, men man vill höra det om och om igen av någon som varit med om det. Är nog på grund av att stress påslaget är på max just nu!:(:( Mycket tankar o funderingar o oron över att de ska komma hem o kolla. Förhoppningsvis lägger det sig när utredningen är klar o löneutmätningen startat. Känner bara att jag behöver ventilera när jag inte har någon i min omgivning att prata med. Är så tacksam över detta forum!! ❤️
Jag förstår att det är tufft. Det är ett helvete mellan varven. För mig är ovissheten som jag upplevt sedan i april värst. Jag anmälde inkomst via e-tjänsten innan jag fick papper om det just för att jag bara ville veta, få besked. Jag ringde för att påskynda men blev avpolletterad med orden, du får vänta!
Vänta på vad ?
Inledande skuldsanering kom fortare än löneutmätningen och nu väntar jag ännu en gång.
Jag har funnit några fina vänner genom detta forumet och vi har alla gjort lite olika resor dit vi är nu. Jag kan trösta dig med att vi samtliga ( 4) mår ändå bättre än innan och att de tre som har klart med utmätning inte upplevde det så dramatiskt. Inga hembesök och bra handläggare på KFM.
Det kommer att bli bra.❤️

Det blir bättre när du kommit igång med lönutmätning
Har själv haft utmätning länge

Jag förstår att det är tufft. Det är ett helvete mellan varven. För mig är ovissheten som jag upplevt sedan i april värst. Jag anmälde inkomst via e-tjänsten innan jag fick papper om det just för att jag bara ville veta, få besked. Jag ringde för att påskynda men blev avpolletterad med orden, du får vänta!
Vänta på vad ?
Inledande skuldsanering kom fortare än löneutmätningen och nu väntar jag ännu en gång.
Jag har funnit några fina vänner genom detta forumet och vi har alla gjort lite olika resor dit vi är nu. Jag kan trösta dig med att vi samtliga ( 4) mår ändå bättre än innan och att de tre som har klart med utmätning inte upplevde det så dramatiskt. Inga hembesök och bra handläggare på KFM.
Det kommer att bli bra.❤️
Tack snälla för omtanken!❤️ Så skönt att få höra kloka ord från någon som vet! Åh grattis till inledande!:) För mig verkar KF jobba på i rasande fart, får se om det fortsätter så. Tack än en gång!!

Tack snälla för omtanken!❤️ Så skönt att få höra kloka ord från någon som vet! Åh grattis till inledande!:) För mig verkar KF jobba på i rasande fart, får se om det fortsätter så. Tack än en gång!!
Tack.❤️
Ja, det verkar vara väldigt olika det där.
Hellre fort så att man vet och kan släppa all ångest ovissheten för med sig.

Go'morron vännen, för mig arbetade oxå KF snabbt och effektivt, men hade jag varit som Dig (vilket jag själv gjorde), så hade jag avvaktat iallafall tills brevet från KF gällande deklarering av inkomst resp. utgifter inkommer. Avvakta därefter några dagar och lämna sedan in Dina uppgifter via deras hemsida. Kan enkelt utföras och Du godkänner med Ditt bank-id.
Värt att notera är att när väl brevet inkommer, så har förmodligen KF redan gjort sin ekonomiska utredning av Dig, vilket även innebär en kontroll av Dina konton. Detta kommer troligtvis ske först i slutet av januari/början på februari och med tanke på att Din lön hinner inkomma dessförinnan, så hade jag sett till att inte ha mer än ett par 1000-lappar på bankkonton. Du gör likväl allt i Din makt för att säkerställa att KF:s arbete flyter på, men jag hade tyckt det vore lite förargligt om dom tar pengar innan ens utmätningen är igång.
Detta kommer gå bra Maggan och jag kan nästan garantera att Du snart "landar" i detta och finner således lite lugn inombords... :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp