Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För tänkte om hon inte fått delgivning då borde man väl kunna invända mot det ? För borde ju inte kunna bli skuld att betala direkt

Nä det måste fastställas i utslag.
Du får bestrida på vilken grund du vill, hänvisa till solens upp och nedgång eller så. Vill dom ta betalt av endast dig är det deras val.

Nä det måste fastställas i utslag.
Du får bestrida på vilken grund du vill, hänvisa till solens upp och nedgång eller så. Vill dom ta betalt av endast dig är det deras val.
Antingen har det blivit något fel eller så har dom bara skickat in det på mig :) tack för svar :)

Antingen har det blivit något fel eller så har dom bara skickat in det på mig :) tack för svar :)

Jag är inte säker, men det bör stå på mina sidor om det ät solidarmål.

Det kan inte bli utslag på bara ena om bägge ska delges i alla fall

Jag är inte säker, men det bör stå på mina sidor om det ät solidarmål.

Det kan inte bli utslag på bara ena om bägge ska delges i alla fall
Kollade på mina sidor står ingenting om solidarmål ! Varken i utslag eller föreläggande ! Kan ju vara så att dom bara skickat vidare mig ! För på hennes sida finns inget föreläggande eller utslag heller

Hej! Upptäckte det här forumet för inte så länge sedan. Har lite funderingar kring löneutmätningen och preskribering av skulder. Liten introduktion.
När jag bodde i Sverige för ett par år sen hade jag dragit på mig en del skulder (ca 150 k SEK), fick därefter en löneutmätning och det rullade på, sen flyttade jag utomlands till ett annat EU land 2017 och sedan dess har jag inte varit i kontakt med KFM eller inkassobolagen jag var skyldig till. Jag har inte heller några tillgångar i Sverige som KFM kan ta och utmäta. Nu är det så att jag ska flytta tillbaka till Sverige och börja jobba första mars, tillsvidareanställning med månandslön. Min fråga är när kommer KFM börja intressera sig för mig igen och när kommer de att börja utmäta min lön igen? Hur många veckor/månader har jag på mig innan jag tappar en del av min månatliga inkomst?

Tack på förhand hur det var hos er!

Går inte att säga när der kommer ske

En fundering nu underkvälls kvisten, borgenärerna kommer få dela på ca 4000kr på 26 stycken borgenärer alltså knappt inget. Jag släpper allt då avbetalningsplanerna varit helt orimliga för det ska funka. Tror ni det bli lättare för dom att dra tillbaka och göra en bättre plan när de ser att de får mer av mig än utmätningen? Om ni hänger på vad jag menade bör funka på de flesta, men det kommer ju innebära betala mer än det som dras i löneutmätning

Hej! Upptäckte det här forumet för inte så länge sedan. Har lite funderingar kring löneutmätningen och preskribering av skulder. Liten introduktion.
När jag bodde i Sverige för ett par år sen hade jag dragit på mig en del skulder (ca 150 k SEK), fick därefter en löneutmätning och det rullade på, sen flyttade jag utomlands till ett annat EU land 2017 och sedan dess har jag inte varit i kontakt med KFM eller inkassobolagen jag var skyldig till. Jag har inte heller några tillgångar i Sverige som KFM kan ta och utmäta. Nu är det så att jag ska flytta tillbaka till Sverige och börja jobba första mars, tillsvidareanställning med månandslön. Min fråga är när kommer KFM börja intressera sig för mig igen och när kommer de att börja utmäta min lön igen? Hur många veckor/månader har jag på mig innan jag tappar en del av min månatliga inkomst?

Tack på förhand hur det var hos er!
Passa på att kontakta de skulderna du har och gör om om en avbetalning innan det går till fogden. Säg att du bor utomlands men att du ändå vill betala av dessa.
De vet ju att din löneutmätning stannade av tidigare och kanske är extra medgörliga nu.
150 000 va ju ingen jätteskuld så om inte räntor dragit iväg som satan så är det en hanterbar summa.

Ja det förstår jag! Men tänker att 4000 kan inte bli mkt fördelad på 26 stycken? Nu när jag är ensam kommer jag kunna jobba en hel del övertid som jag inte kunnat innan och då kunna betala av bättre men då måste jag kunna få bättre planer än nu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp