Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kikade på min kalkyl när jag beräknades bli skuldfri, 2031 skulle min skuld ha ökat med va 900.000kr om jag betalar in som jag gör nu, men så som verkligheten kommer att se ut framöver så skulle skulden ha ökat med 200.000kr 2031. Så när den skulden försvinner kan man undra:)

Nu har jag en fråga här som någon kanske kan svara på.

Jag har tre lån ihop med min pappa. Jag kommer inte kunna betala dessa och han är informerad och han kommer själv att hamna hos KF om ett tag. Men vad händer med lånen?

Han är medlåntagare - kommer han få ta över hela skulden? Kommer vi dela på lånet 50/50?

Förtydligande;

Vad händer med lånen när de når KF?
Ni dela ingenting , det som betalas av båda minskar skulden ! Tycker det är en klar fördel för lånet kommer säkert betalas av fortare ! Dock tråkigt att behöva dra in sin far ! Jag förstår det är jobbigt ! Har han något av värde ? Typ hus eller lägenhet som kan säljas ?

Ni dela ingenting , det som betalas av båda minskar skulden ! Tycker det är en klar fördel för lånet kommer säkert betalas av fortare ! Dock tråkigt att behöva dra in sin far ! Jag förstår det är jobbigt ! Har han något av värde ? Typ hus eller lägenhet som kan säljas ?
Nej inget av värde tyvärr.

Vid utmätning betalar man väl KF i fallande ordning på lånens storlek va?

Nej inget av värde tyvärr.

Vid utmätning betalar man väl KF i fallande ordning på lånens storlek va?
Alla lån med får betalt utifrån storleken, största lånet får inte betalt först

Hur stor summa är det totalt ? Kommer dom kunna dra mycket för er varje månad ?
Enligt beräkningarna är mitt disponibla belopp på 12k, jag har inte koll på min pappas. Lånen vi har ihop är på ca 350k. Sen har jag 600k själv ungefär.

Enligt beräkningarna är mitt disponibla belopp på 12k, jag har inte koll på min pappas. Lånen vi har ihop är på ca 350k. Sen har jag 600k själv ungefär.
Testa att köra med utmätning ! Se om det minskar ! Mitt minskar faktiskt just nu med 6000 kr månad ! Och gör det inte det får du söka sanering och tillslut hoppas bli beviljad

Testa att köra med utmätning ! Se om det minskar ! Mitt minskar faktiskt just nu med 6000 kr månad ! Och gör det inte det får du söka sanering och tillslut hoppas bli beviljad
Ja jag och min sambo räknade på detta igår och jag kommer ha mer pengar över varje månad än nånsin tidigare i livet. Likaså min pappa. Är det verkligen rimligt att man går plus vid löneutmätning?

Visst, istället för en hel lön får man behålla en liten del, men får man en lön och har skulder så är det ju samma sak i princip. Sen att skulderna betalas av saktare kanske, men enligt beräkningen får jag 7000 i förbehåll och 3k av dem ska gå till boende kostnaden.

Har gått minus de senaste fem åren så det är iu rätt galet...

Min fru byter jobb och ökar inkomsten med ca 7k/månaden , hur lång tid tar det innan kfm upptäcker detta? Jag har löneutmätning inte hon.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp